• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040115693
  • خبرنگار : 71457

استقبال شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی از عادی شدن اوضاع ترکیه

استقبال شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی از عادی شدن اوضاع ترکیه

سازمان همکاری اسلامی و شورای همکای خلیج فارس در بیانیه‌های جداگانه‌ای از بازگشت اوضاع به حالت عادی در ترکیه استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی الریاض، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حمایت خود را از دولت منتخب ترکیه و رئیس جمهور آن اعلام و بر مخالفتش با هرگونه تلاشی جهت برهم زدن امنیت ترکیه که امنیت و ثبات آن رکنی اساسی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان اسلام است، تاکید کرد.

این سازمان تاکید کرد: ما با توجه بسیار تحولات خطرناک ترکیه -کشور عضو این سازمان که در حال حاضر ریاست سران کشورهای اسلامی را به عهده دارد- و همچنین اقدام برخی افراد مسلح برای برهم زدن ثبات و امنیت این کشور و کودتا علیه نهادهای دموکراتیک ترکیه را که به خاطر دموکراسی آن مردم ترکیه جنگیده‌ و جانفشانی‌های بسیاری در راه آن کرده‌اند، دنبال می‌کنیم.

سازمان همکاری اسلامی بر اصول اساسی ذکر شده در منشور این سازمان و بر حفظ مشروعیت قانونی و بر تحکیم نظم، دموکراسی، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و حاکمیت قانون تاکید کرد.

این سازمان احترام به اراده مردم ترکیه و حل و فصل اختلافات از طریق نهادهای قانونی که این اقدامات همسو با منشور سازمان همکاری اسلامی و منشور سازمان ملل و در راستای حفظ دستاوردها و توانایی‌های سیاسی و اقتصادی ملی باشد، خواستار شد.

از سوی دیگر، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای این شورا از بازگشت اوضاع عادی در کشور برادر یعنی ترکیه با رهبری رجب طیب اردوغان و دولت منتخب وی در چارچوب مشروعیت قانون اساسی و اراده مردم ترکیه استقبال می‌کند.

الزیانی تاکید کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به امنیت و ثبات جمهوری ترکیه و آسودگی و شکوفایی مردم این کشور و تقویت روابط تاریخی با جمهوری ترکیه در عرصه‌های مختلف اهمیت می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha