• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040112875
  • خبرنگار : 71129

محل استقرار تادهای آمریکا در کره جنوبی مشخص شد

محل استقرار تادهای آمریکا در کره جنوبی مشخص شد

سئول امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که سیستم دفاع موشکی پیشرفته آمریکا در شهری دوردست در جنوب این کشور مستقر می‌شود، سیستمی که توانایی حفاظت از دوسوم از خاک این کشور در برابر حملات احتمالی کره شمالی را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی و آمریکا روز جمعه اعلام کردند که تصمیم نهایی را برای استقرار این سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی به منظور مقابله با تهدیدهای کره شمالی و در بحبوحه تنش‌ها میان دو کره مستقر خواهند کرد.

ارتش کره شمالی روز دوشنبه در پی اعلام نظر مثبت سئول و واشنگتن برای استقرار این سامانه دفاع موشکی تهدید کرد که دست به اقدام متقابل می‌زند و واکنشی "فیزیکی" همزمان با استقرار این سامانه دفاع موشکی خواهد داشت.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد موشک‌های تاد در منطقه سئونگجو در 200 کیلومتری جنوب شرق سئول مستقر خواهند شد. استقرار این موشک‌ها تا پایان سال تکمیل می‌شود و می‌تواند ا دو سوم از خاک کشور در برابر حملات احتمالی کره شمالی را محافظت کند. این سامانه همچنین از تاسیسات صنعتی مثل پایگاه‌های برق هسته‌ای و انبارهای نفتی محافظت می کند. امیدواریم که مردم و سکنه سئونگجو از این تصمیم حمایت کنند.

سامانه دفاع موشکی تاد توسط کمپانی تسلیحاتی لاکهید مارتین آمریکا ساخته شده و طراحی آن برای دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد است.

در پی تصمیم سئول و واشنگتن برای استقرار این سامانه دفاعی در کره جنوبی  علاوه بر کره شمالی، دولت چین نیز خشمگین شده است و اعلام کرده که این اقدام دخالت آمریکا در  امور منطقه آسیاست.

در همین حال وزیر اقتصاد کره جنوبی نیز امروز به پارلمان اعلام کرد که سئول برنامه‌های احتیاطی را برای رویارویی با هرگونه اقدام از جانب چین در پی استقرار این سامانه دفاعی انجام خواهد داد.

همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره محل احتمالی استقرار این سامانه دفاع موشکی باعث تظاهراتی از سوی ساکنان مناطق اعلام شده، گردید به طوری که یکی از ساکنان در منطقه سئونگ جو، گفت: ما مخالف استقرار این سامانه دفاعی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha