• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95031715277
  • منبع : نمایندگی فارس

دبير ستاد امر به‌معروف و نهي از منكر استان فارس:

رمضان بهترين فرصت براي احياء فريضتين است

رمضان بهترين فرصت براي احياء فريضتين است

ایسنا/فارس بیست و یکمین همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر با موضوع توجیه اجرای طرح تذکر لسانی براي مقابله با روزه‌خواری در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، دبير ستاد امر به‌معروف و نهي از منكر استان فارس در حاشيه بيست و يكمين همايش آمرين به معروف، گفت: ماه رمضان زمان و فرصتي مناسب براي احیا، اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و آمرین باید فرهنگ تذکر لسانی را گسترش دهند.

سلیمان مهدوی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم، به ویژه دین‌داران، دین‌بانان و مومنین است چرا که اگر کسی مومن نباشد به واجب بودن احکام خدا نیز اعتقادی ندارد و امروزه مردم عامل به معروف هستند ولی عامل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیستند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با تاکید بر اینکه هدف والای امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظلم است، اضافه كرد: بی‌حجابی، روزه خواری و ... ظلم به جامعه است و مردم نباید نسبت به ظلم بی تفاوت باشند بلکه باید راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی که همان اجرای تذکر زبانی است پیدا کنند.

مهدوی يادآور شد: نقطه مقابل امر به معروف و نهی از منکر، یک تفکر، مکتب و ایدیولوژی است که در جامعه ما به شکل مادی گری و بی تفاوتی در میان مردم حاکم شده است و این سبب شده تا مردم این فریضه الهی را به فراموشی بسپارند. متاسفانه تفکر سکولاریسم یا دین فردی در جامعه شیوع پیدا کرده و باید در مقابل آن تفکر شیعی و شیعه گری را گسترش دهیم و هر یک از ما بايد رسانه گسترش این تفکر الهی باشیم و همانگونه که امام خامنه‌ای می‌فرمایند راه تغییر تفکر لیبرالیسم و سرمایه‌داری، تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان عمومی است.

وی افزود: اگر ما تفکر شیعه و شیعه گری که یک تفکر پویا است گسترش ندهیم و ثابت قدم نباشیم در هیچ کجا موفق نخواهیم بود. وحدت بین آمرین و ثابت قدم بودن در تفکر شیعه باعث حاكم شدن دین اسلام در ‌مي‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از روش‌های امر به معروف ونهی از منکر صبر است و در دین مبین اسلام به صبر اشاره و تاکید شده که شامل صبر در عبادت، صبر در معصیت و صبر در سختی ها است.

مهدوي گفت: با توجه به اصل هشتم قانون اساسی تمام مردم ناظر افتخاری این جامعه هستند که با رعایت احکام امر به معروف و نهی از منکر به نیروی انتظامی برای پیشگیری از منکرات كمك مي‌كنند و نیروی انتظامی نیز از آمرینی که تذکر لسانی می‌دهند، در صورت نیاز حمایت می‌کند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha