• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95031710903
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس سازمان بهزیستی استان کرمان خواستار شد

انعقاد تفاهم‌نامه‌ درمان مسایل ژنتیکی و حوادث ناشی ار تصادفات و کار مهاجران افغانستانی

انعقاد تفاهم‌نامه‌ درمان مسایل ژنتیکی و حوادث ناشی ار تصادفات و کار مهاجران افغانستانی

ایسنا/کرمان رییس سازمان بهزیستی استان کرمان خواستار انعقاد تفاهم نامه ای در راستای درمان مسایل ژنتیکی و حوادث ناشی ار تصادفات و کار شد و گفت: بسیاری از کودکان کار و خیابانی از مهاجران افغانستانی می باشند که باید بخش ویژه ای به آنان اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، "علی صادق زاده " پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی یکی از سازمان هایی می باشد که در طرح CBR تجارب خوبی را کسب کرده است و توانسته در این رابطه اقدامات موثری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی محوری اجتماعی برای این طرح انتخاب و با استفاده از تجارت معتمدان محلی موفقیت طرح را چندین برابر افزایش پیدا داده است، بیان کرد: باید با شناسایی دیگر نیازهای اتباع خارجی، بتوانیم اقدامات این طرح را گسترش دهیم و اگر عمق توجه ما به این موضوع از بین رود به بسیاری از مسایل دسترسی پیدا نخواهیم کرد.

صادق زاده تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از اتباع خارجی به لحاظ نداشتن اطلاع از مسایل بهداشتی دچار مشکلات ژنتیکی شده اند و در خانواده معلولیت هایی را به وجود می آورند که این امر با وجود تجارب همکاران ما در سازمان بهزیستی براحتی قابل پیشگیری خواهد بود.

وی اظهار کرد: طرح هایی زیادی را برای برطرف کردن این موضوع در بین اتباع خارجی به اجرا گذاشتیم و آزمایشات ژنتیکی و ... را در بین این افراد دنبال خواهیم کرد.

رییس سازمان بهزیستی استان کرمان افزود: با توجه به مشکلات جسمی که اتباع افغانی دارند، سازمان بهزیستی، آمادگی اراده خدمات توانبخشی و درمانی در جهت سالم سازی آنها را دارد.

وی بیان کرد: در اتباع افغانستانی هم مثل سایر گروه‌های جامعه برخی دارای مشکلات رفتاری ای می باشند که باعث تولید ناهنجاری در جامعه خواهد شد از این رو باز هم سازمان بهزیستی آمادگی آموزش‌های خاص در این رابطه را اعلام می‌دارد.

صادق زاده با بیان اینکه در رابطه با خدمات توان بخشی به افاغنه باید گفت می توانیم قسمت خاصی را جهت ارائه خدمات به آنها در سازمان بهزیستی اختصاص دهیم، ادامه داد: با توجه به همکاری و همسویی که با اداره کل امور اتباع خارجی در کرمان وجود دارد، اصلی ترین دغدغه سلامت جسمی و روانی مهاجران افغانستانی است که باید وسعت کار جهت ارتقای سطح زندگی آنان افزایش پیدا کند.

وی افزود: آمادگی انجام فعالیت های سالهای گذشته در رابطه با افغانستانی‌ها با کیفیت هر چه بهتر از سوی سازمان بهزیستی وجود دارد و فعالیت ها در سال جاری توسعه پیدا خواهد کرد.

صادق زاده با اشاره به آخرین گزارش سازمان بهزیستی در سال 2015 و با بیان اینکه بیشترین عمل های جراحی مهاجران افغانستانی در کل کشور در استان کرمان صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از 100 نفر از مهاجران افغانی از سوی سازمان بهزیستی خدمات شنوایی سنجی، چشم پزشکی، ارتوپدی، فیزیوتراپی، چشم پزشکی و ... را با هزینه بالا دریافت کردند.

رییس سازمان بهزیستی استان کرمان افزود: طبق تفاهم نامه ای که با سازمان بهزیستی انجام شده بود تنها به 80 نفر باید ارائه خدمت می شد که این رقم به بیش از صد نفر ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: در خیلی از موارد از قالب تفاهم نامه خارج شدیم اما بر این باوریم که همه انسان ها برابر هستند و باید به آنها خدمت کرد.

صادق زاده بیان کرد: سازمان بهزیستی در تفاهم نامه ها بیشتر به دنبال درمان و مهمتر از آن پیشگیری می باشد و اگر تفکر پیشگیری را گسترش دهیم بسیار مفید تر خواهد بود.

وی همچنین خواستار انعقاد تفاهم نامه ای در راستای درمان مسایل ژنتیکی و حوادث ناشی ار تصادفات و کار شد و گفت: در این مسیر باید توجه ای ویژه ای صورت گیرد همچنین گفتنی است بسیاری از کودکان کار و خیابانی از گروه افاغنه می باشند که باید بخش ویژه ای به آنان اختصاص داده شود.

رییس سازمان بهزیستی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: باید از تجارب کارشناسانی که طی سالیان متوالی درگیر فعالیت های مربوط به افاغنه بوده اند استفاده شود تا خدمات بهتر و ارزنده تر ارایه گردد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha