• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95031508682
  • خبرنگار : 71186

از سوی یک کارشناس مطرح شد

یک پیشنهاد به ایران‌خودرو و سایپا!

یک پیشنهاد به ایران‌خودرو و سایپا!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: واحدهای تحقیق و توسعه ایران خودرو و سایپا باید ادغام شوند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری مشترک در جهت طراحی و تولید خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب حرکت کنند.

بهروز مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای تحقیق و توسعه دو خودروساز بزرگ به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و هیچ کدام نیز خروجی مناسبی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه این شرکتها به دلایل مختلف سرمایه‌گذاری لازم را در واحدهای تحقیق و توسعه انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: این وضعیت در حالی است که رمز موفقیت خودروسازان بزرگ بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد:‌ اگر ایران خودرو و سایپا در سال‌های گذشته مخصوصا در دوره‌ای که درآمد و سود بالایی داشتند در حوزه تحقیق و توسعه متمرکز می‌شدند هم‌اکنون شاهد ادامه تولید خودروهای قدیمی در کشور نبودیم.

وی افزود: برای خودروساز شدن ایران خودرو وسایپا باید واحدهای تحقیق و توسعه خود را ادغام و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه انجام دهند تا بتوانند با تجمیع سرمایه و نیروی انسانی، خروج مناسبی داشته باشند.

مشهدی با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا کار تحقیق و توسعه را به صورت مشترک انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگر دو خودروساز بزرگ واحدهای تحقیق و توسعه خود را ادغام و سرمایه‌گذاری مشترک و مناسبی در این حوزه انجام دهند ظرف پنج سال می‌توانند خودروی مناسبی را از نظر استانداردهای کیفی، ایمنی و قیمت در داخل کشور طراحی و تولید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۰۸:۳۰

بخصوص اگر يك قرارداد ميلياردي هم با دانشگاه علم و صنعت ببندند!!! يعني انحصار در انحصار (رفاقت كامل ايران خودرو و سايپا) در كشورهاي ديگر شركتها مخفيانه تحقيق مي كنند تا از رقيب پيش بيفتند و نتيجه اش كيفيت بالاتر و قيمت پايين تر است و رضايت مشتري را بدنبال دارد. متاسفانه اين دوستان به اميد اينكه قراردادهاي كلاني نصيبشان شود و از اين آشفتگي بازار خودرو سود ببرند چنين پيشنهادتي را مي دهند