• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95031308065
  • خبرنگار : 71381

مصباحی‌مقدم:

هیچ‌کس حق ندارد سرزمین وحی را ناامن کند/پیام امام(ره) باید مرتب بازگو شود

هیچ‌کس حق ندارد سرزمین وحی را ناامن کند/پیام امام(ره) باید مرتب بازگو شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن محکوم کردن اقدام آل سعود در برابر حجاج بیت‌الله الحرام گفت: اقدام آل سعود در مورد حجاج ایرانی "صد عن سبیل‌الله" و بستن راه خداست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم در نشستی خبری به مباحث مطرح شده در آخرین جلسه‌ جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه جامعه روحانیت مبارز موضوع اقدام دولت عربستان در مورد حجاج بیت‌الله الحرام مورد بحث قرار گرفت و این گونه مطرح شد که آل سعود امروز مصداق بارز کسانی هستند که راه خدا را می‌بندند.

وی با اشاره به این‌که «سال گذشته حج بیت‌الله الحرام همراه با اوج ناامنی برای حجاج بود» خاطرنشان کرد: در حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا بسیاری از کشورهای مختلف جان باختند و آل سعود نشان داد که شایستگی اداره حرمین شریفین و برقراری امنیت حجاج را ندارد، اما به جای عذرخواهی و جبران خسارات مادی و معنوی با لجاجت بر مواضع باطل خود اصرار می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «شرایط ناامن حجاج در بیت‌الله الحرام هنوز برطرف نشده است» خاطرنشان کرد: دولت عربستان هیچ تعهدی برای امنیت حجاج نداده است بنابراین نسبت به امنیت حجاج ایرانی به شدت نگران هستیم.

مصباحی مقدم با اشاره به عدم وجود سفارتخانه و کنسولگری ایران در عربستان افزود: حتی اجازه نمی‌دهند در بعثه مقام معظم رهبری و کاروان‌ها پرچم ایران نصب شود که این موضوع باعث گم شدن و عدم امنیت حجاج ایرانی می‌شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که «علما و مراجع تقلید اعلام کردند در شرایطی که امنیت حج فراهم نیست انجام این فریضه الهی ضرورتی ندارد» اظهار کرد: قرآن سرزمین وحی را سرزمین همه مردم می‌داند و آن را مختص امت و ملتی خاص نمی‌داند پس هیچ کس حق ندارد در سرزمین وحی ادعای جایگاه ویژه کند و آل سعود نباید به خود اجازه بدهد در این سرزمین اعمال قدرت کند و با سیاست‌های نابهنجار به ملت‌ها امر و نهی کرده و برای آنها شرایط حضور را ناامن کند.

مصباحی مقدم به ایام سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در ایام سالگرد امام باید موضوع معرفی اندیشه‌های امام خمینی به نسل سوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد تا مسیر امام استمرار یابد. همچنین ضرورت دارد شخصیت علمی، فقهی، اصولی، عرفانی، هنری، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی امام برای مردم تبیین شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جامعیت شخصیت امام خمینی (ره) گفت: بعد مدیریتی و رهبری امام خمینی(ره) باید برای همه مردم تبیین شود چرا که دنیا را به حیرت افکند و باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف کند امام توانسته است نقشه‌های او را نقشه برآب کند.

وی به اهمیت تبیین اصول و محکمات رهنمودهای امام خمینی (ره) برای مردم اشاره کرد و گفت: راه و پیام امام باید مرتب بازگو شود و بیانات ایشان در مورد اسلام ناب محمدی و تفاوت آن با اسلام آمریکایی و همچنین درمورد جهان شمولی انقلاب اسلامی و دیدگاه‌هایشان نسبت به مستضعفان، مسلمانان جهان، قدس شریف، استکبارستیزی، مبارزه با صهیونیسم و عدالت خواهی به خوبی برای نسل سوم انقلاب تبیین شود.

مصباحی مقدم به سالگرد نوزدهم خرداد 42 اشاره کرد و گفت: پانزدهم خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی و سرآغاز جنبش ملت ایران در مبارزه با رژیم شاه و استکبار جهانی و همچنین شروع مقدمات برای انقلاب اسلامی بود و امام خمینی(ره) نیمه خرداد را به عنوان روز ملی ایران اعلام کردند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی گفت: روزه از ارکان پنج گانه اسلام در کنار نماز، زکات، حج و ولایت است و ارتباط بین انسان و خداست بنابراین مردم را به روزه‌داری و حضور هر چه بیشتر در مساجد در ماه رمضان دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ احترام ماه مبارک رمضان از سوی همه مردم گفت: در تمام کشورهای اسلامی ماه رمضان تحول محسوسی در جامعه رخ می‌دهد و ان‌شاء‌الله ملت ما هم به خوبی حرمت این ماه را رعایت کنند و موضوع رسیدگی به نیازمندان را نیز در ماه رمضان بیشتر مورد توجه قرار دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از ائمه جماعات و وعاظ تقاضا کرد در ماه مبارک رمضان منابر خود را به طرح مسائل اخلاقی مزین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha