• شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95030804511
  • خبرنگار : 71496

منابع صهیونیستی فاش کردند؛

طرح مشترک مصر و امارات برای تعیین "دحلان" به عنوان جانشین محمود عباس

طرح مشترک مصر و امارات برای تعیین "دحلان" به عنوان جانشین محمود عباس

یک روزنامه عبری زبان از طرح مشترک مصر و امارات برای تعیین محمد دحلان به عنوان جانشین محمود عباس در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین پرده برداشت و نوشت حاکم امارات اولین حامی این طرح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری "تایمز آو اسرائیل" به نقل از برخی منابع فلسطینی و اردنی نوشت، مصر، اردن و امارات تلاش می‌کنند "محمد دحلان"، عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح را به صورت تدریجی به دنیای سیاست بازگردانده و وی را جانشین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کنند.

دحلان 54 ساله، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه بود تا اینکه حماس در سال 2007 کنترل غزه را به دست گرفت. دحلان اخیرا به دشمن بزرگ محمود عباس تبدیل شده تا جایی که در سال 2011 عباس را به ترور یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین متهم کرد و او در سال 2010 به اتهام فساد مالی از جنبش فتح اخراج شد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع جداگانه فلسطینی و اردنی از دریافت اطلاعاتی درباره طرح مشترک مصر و امارات برای حمایت از دحلان خبر داد.

این منابع گفتند: کاخ پادشاهی ابوظبی اولین حامی این طرح است و حاکم امارات در دیدار با همتای اردنی خود تاکید کرد که موضعگیری‌های عباس به روابط دوجانبه ما آسیب می‌زند. علاوه بر این حاکم امارات از استقبال شخصی از عباس نیز خودداری می‌کند.

منابع مذکور اظهار داشتند:‌ مصر، اردن و امارات بر این باورند که عباس صلاحیت سیاسی خود را از دست داده و آنها تلاش می‌کنند مانع از انجام هرگونه اقدام غافلگیرانه از سوی عباس در طول دوره باقی ‌مانده ریاست جنبش فتح تا برگزاری انتخابات آتی شوند.

طرح مشترک مصر و امارات شامل بازگردان دحلان به فلسطین جهت انتصاب در سمتی مانند سخنگوی پارلمان است تا چالشی برای عباس تلقی نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha