• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021810861
  • خبرنگار : 71415

پاکستانی‌ها مسرور از انتخاب صادق خان به عنوان شهردار لندن

پاکستانی‌ها مسرور از انتخاب صادق خان به عنوان شهردار لندن

انتخاب صادق خان پاکستانی‌الاصل به عنوان شهردار جدید شهر لندن با استقبال گسترده پاکستانی‌ها از جمله سیاستمداران مطرح این کشور مواجه شده است.

انتخاب صادق خان پاکستانی‌الاصل به عنوان شهردار جدید شهر لندن با استقبال گسترده پاکستانی‌ها از جمله سیاستمداران مطرح این کشور مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ صادق خان که یک شهروند مسلمان انگلیسی با اصالت پاکستانی است در جریان انتخابات اخیر در شهر لندن با کسب ۵۶.۸ درصد آرا برنده و به عنوان شهردار لندن انتخاب شد. وی پسر یک راننده اتوبوس پاکستانی است که در دهه 1960 به انگلیس مهاجرت کرده است.

خبر پیروزی صادق خان و انتخابش به عنوان شهردار جدید شهر لندن با استقبال گسترده رسانه‌های پاکستانی مواجه شد و این خبر در صفحه اول شماره امروز همه روزنامه های مهم پاکستان منتشر شد. این خبر همچنین با استقبال گسترده‌ای از سوی پاکستانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. در همین راستا بیلاوال بوتو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم پاکستان و پسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان در شبکه های اجتماعی انتخاب صادق خان به عنوان شهردار جدید لندن را به وی تبریک گفت.

همچنین عمران خان، یک رهبر دیگر مخالفان دولت پاکستان و ستاره سابق ورزش کریکت در این کشور نیز به این موضوع واکنش نشان داد و انتخاب صادق خان به عنوان شهردار لندن را تبریک گفت. لازم به ذکر است که همسر سابق عمران خان به نام جمیما گلداسمیت، خواهر رقیب اصلی صادق خان در رقابت برای شهرداری لندن یعنی زاک گلداسمیت است.

بسیاری از پاکستانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی با افتخار از انتخاب صادق خان به این سمت یاد کرده و به موفقیتهای دیگر انگلیسی‌های پاکستانی الاصل نیز اشاره کردند.

برخی واکنشها نیز طنز آمیز بود از جمله انتشار این لطیفه:

"یک پاکستانی: صادق خان در لندن برنده شد!

خبرنگار:آیا شما حاضر هستید رای به شهردار شدن یک مهاجر و پسر یک راننده اتوبوس در شهر کراچی بدهید؟

پاکستانی: مگر دیوانه شده‌ام!"

صادق خان به رسانه‌ها اعلام کرده که در شهر کراچی، فیصل آباد، پنجاب و اسلام آباد خویشاوندان و بستگانی دارد. پدر بزرگ و مادر بزرگ صادق خان در سال 1947 بعد از جدا شدن پاکستان از هند به شهر کراچی مهاجرت کرده و بعد از آن نیز به شهرهای فیصل آباد، پنجاب و اسلام آباد رفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha