• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95021810688
  • منبع : نمایندگی مازندران

آغاز ساماندهی متکدیان در 6 شهر مازندران

آغاز ساماندهی متکدیان در 6 شهر مازندران

ایسنا/مازندران فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: حضور متکدیانی از افغانستان و پاکستان در استان چهره نامناسبی از تکدی‌گری را نشان می‌دهد.

فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: حضور متکدیانی از افغانستان و پاکستان در استان چهره نامناسبی از تکدی‌گری را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، منفرد در نشست ساماندهی متکدیان در 6 شهر مازندران شامل آمل، بابل، نور، محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر که به میزبانی فرمانداری آمل با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تکدی گری پدیده شومی است که باید همه تلاش‌ها برای رفع آن صورت گیرد زیرا حضور متکدیان در ورودی شهرها چهره زشتی را به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای واگذاری جمع آوری متکدیان با شورای شهر و شهرداری تشکیل شده است، اظهار کرد: مرکز حیات نو در آمل برای نگهداری متکدیان راه‌اندازی شده است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. متکدیان عموما نیازمند نیستند و به شکل حرفه‌ای در حال تکدی گری هستند. این پدیده شوم به شکل اقتصادی در حال انجام است که باید ساماندهی شود.

منفرد با اعلام اینکه دادیاری ویژه متکدیان باید راه‌اندازی شود، افزود: افراد جمع آوری شده باید با تشکیل پرونده در مراجع قضایی ساماندهی شوند. از مراجع قضایی تقاضا داریم که به موضوع متکدیان پرداخته و از این امر جلوگیری کنند.

عیسی طوس، سرپرست اداره کل اجتماعی استانداری مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه در جلسه گذشته در تنکابن، نواقص ساماندهی متکدیان در این منطقه رفع شد، افزود: با تشکیل هیات امنا و تقسیم هزینه‌ها، این امر بر روال خوبی پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه نباید متکدیان خارجی در مازندران دیده شوند، گفت: روند فعلی ساماندهی متکدیان رضایت بخش نیست و باید ساماندهی شود.

پورفاطمی، معاون سازمان بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه هزینه نگهداری متکدیان براساس متوسط نگهداری هزینه‌ها در مراکز سازمان بهزیستی محاسبه می‌شود، عنوان کرد: مجموعا هزینه 400 میلیون تومانی براساس تعداد متکدیان محاسبه شده است که میان شهرستان‌ها توزیع می‌شود. این هزینه‌ها شامل هزینه نگهداری، خوراک، دارو و درمان، البسه و مواد مصرفی، تجهیزان ساختمان و خدمات پزشکی در نظر گرفته شده است.

علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این نشست با اشاره به اینکه نباید همه هزینه‌های جمع آوری متکدیان بر دوش شهرداری‌ها باشد، عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت داشته باشند. در شهرهایی که جمع آوری متکدیان صورت گرفت ابراز رضایت وجود داشت و مشورت مسئولان شهری در زمینه جمع آوری متکدیان موثر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه 6 شهرستان استان مازندران براساس سرانه جمعیتی هزینه جمع آوری متکدیان را تقبل می‌کنند، بیان کرد: سرانه سالانه نگهداری هر متکدی 311 هزار تومان است که در میان شهرها توزیع می‌شود. براساس این طرح سهم شهرستان آمل 125 میلیون تومان، بابل 153 میلیون تومان، بابلسر 40 میلیون تومان، محمودآباد 30 میلیون تومان، فریدونکنار 20 میلیون تومان و شهر نور 34 میلیون تومان برای هزینه متکدیان در این طرح مشارکت می‌کنند.

یونسی بیان کرد: تا دو هفته پس از تشکیل این جلسه، بهزیستی آمل اقدام به بازگشایی حسابی مشترک با امضای سه شهردار بابل، آمل و نور انجام داده و هزینه‌ها از این طریق تامین می‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه کمتر از 10 درصد افراد نیازمند به تکدی‌گری می‌پردازند و مابقی درآمد هنگفتی از این طریق به دست می‌آورند، تصریح کرد: به نظر یکی از عواملی که باعث رشد پدیده تکدی گیری می‌شود دلسوزی نابه جای مردم است.

یونسی با اعلام اینکه کمک مردم ناخودآگاه به گسترش تکدی گری دامن می‌زنند، گفت: شهروندان به متکدیان کمک نکنند و اگر از سر دلسوزی تمایل به کمک دارند به بهزیستی و کمیته امداد کمک کنند تا کمک‌ها در راه درست هزینه شود. توانمندسازی متکدیان در دستور کار قرار گیرد تا برخی از متکدیان نیازمند در این زمینه اقناع شده و دیگر تکدی گری نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha