• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95021509399
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری مازندران

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری مازندران خبر داد و گفت: در این صندوق باید مشارکت‌ها به صورت 49 درصد دولتی و 51 درصد خصوصی باشد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری مازندران خبر داد و گفت: در این صندوق باید مشارکت‌ها به صورت 49 درصد دولتی و 51 درصد خصوصی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، علی معتمدزادگان در نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی اقتصاد دانش‌ بنیان با حضور صاحبان صنایع مازندران، اظهار کرد: افزایش رابطه میان دانشگاه و صنعت موجب پیشرفت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بر اساس فرموده‌های رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده‌ گام برداریم، تصریح کرد: صنعت می‌تواند نیازهای جامعه را به خوبی تامین کند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با تاکید بر اینکه سیاست ابلاغی کشور تمرکز بر روی اقتصاد دانش‌ بنیان است، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌ بنیان درآمدزا است و به همین دلیل فعالیت‌های تکنولوژی‌ محور امروزه باید در دستور کار صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

معتمدزادگان افزود: با ایجاد پارک علم و فناوری دولت فرصت‌های زیادی را برای صنایع ایجاد کرده است تا محصولات تکنولوژی‌ محور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دولت با استفاده از شیوه‌های متفاوت به این صنایع یارانه می‌دهد، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسید اما در روند اجرایی آن مشکلاتی به وجود آمده است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: بزرگترین مشکل محصولات رقابت‌پذیر نبودن آنها با دیگر تولیدهای دنیا است که مهم‌ترین دلیل آن به کیفیت لازم برمی‌گردد.

معتمدزادگان افزود: پائین آوردن قیمت تمام شده از دیگر برنامه‌هایی است که با داشتن کیفیت لازم موجب ایجاد رقابت‌پذیری می‌شود اما صاحبان صنایع در پایین آوردن قیمت تمام شده دچار مشکل هستند چرا که مواد اولیه قیمت بالایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت مجموعه پارک علم و فناوری مازندران محدود بوده است، اظهار کرد: 20 نیروی کار در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند اما این مجموعه تلاش دارد تا بیشترین خدمات را به سرمایه‌گذاران علاقمند به فعالیت در زمینه اقتصاد دانش‎‌بنیان و تکنولوژی‌ محور ارائه دهد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری مازندران تشکیل شده است و در این صندوق باید مشارکت‌ها به صورت 49 درصد دولتی و 51 درصد خصوصی باشد.

معتمدزادگان خاطرنشان کرد: این صندوق باید یک میلیارد تومان سرمایه نقدی و 2 میلیارد تومان سرمایه تعهدی داشته باشد هر چند در این بین تلاش‌های فراوانی برای ایجاد رایزنی با صاحبان صنعت در استان داشتیم.

وی افزود: مجمع خیران علم و فناوری مازندران با تشکیل هیات امنا از افراد تاثیرگذار و فعال در بخش صنعتی و تجاری تشکیل شده است تا خیران در کنار دولت به پیشبرد اهداف عالی تولیدی و صنعتی بپردازند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: این مجمع خیران می‌تواند هدایت صحیح افراد به سمت بستر صحیح علم و فناوری بوده و در پرورش و رشد نخبگان یاری‌رسانی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha