گردهمایی نخستین همایش و نمایشگاه AMB توسط شرکت نوژن پویان، در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، سخنرانان این همایش "فادی قدوره"مدیرعامل شرکت نمایشگاهی بینالمللی نوژن پویان، حسن صانعینیا رییس اتحادیه ماشینساز و فلزتراش تهران، "کلوس پیتر کنمونچ" مدیر نمایشگاهی شرکت VDW و "برن اوتنریت" مدیر تحقیق و توسعه بازار شرکت مساشتوتکارت بودند.
شرکت مساشتوتکارت برگزارکننده بیش از 60 نمایشگاه بینالمللی معتبر در سراسر جهان است و VDW اتحادیه تولیدکنندگان ماشینآلات آلمان است.
در این رویداد اعضای بیش از 30 اتحادیه و انجمن مرتبط با صنعت فلز کاری و ماشین ابزار معتبر از سراسر ایران در کنار VDW و Messe Stuttgart در سالن همایش برج میلاد گرد هم آمدند؛ این نشست با هدف معرفی آخرین دستآوردهای فنآورانه کشورهای صاحب تکنولوژیهای نوین در زمینه ماشین ابزار، فلز تراش و فلز کاری برگزار شد.
خرداد ماه امسال سمپوزیوم و نمایشگاه AMB برای نخستین بار در محل دایمی نمایشگاههای شهرداری تهران برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی را برای نوسازی خطوط تولید و ماشینآلات صنعتی فراهم میکند.
در ابتدای این گردهمایی "فادی قدوره" مدیرعامل شرکت نوژن پویان گفت: در این برنامه نمایندگانی از اتحادیههای ماشین ساز و فلزتراش سراسر کشور همچون شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، مشهد، قم، پاکدشت و پردیس حضور دارند.
مدیرعامل شرکت نوژن پویان افزود: پس از توافق هستهای کشورهای زیادی میخواهند وارد بازارهای ایران شوند؛ از جمله کشور آلمان که در صنعت ماشینآلات پیشرو است. اگر شرکتی بخواهد خودش واردکننده ماشینآلات موردنیازش باشد، باید حقوق تجارتی و گمرکی بالایی بپردازد این در حالی است که برگزاری نمایشگاه راه بهتری برای ورود ماشینآلات و تجهیزات روز است.
قدوره ادامه داد: ما از شرکتهای آلمانی خواسته ایم ماشینآلات را به صورت قسطی به ایران بفروشند و بانکهایی از ایران و آلمان برای انجام این کار عامل شوند و از این طریق به آنها ضمانتنامههایی ارایه بدهیم.
وی افزود: AMB2016 تهران در بوستان گفتگو با 5 هزار متر مربع فضا برگزار میشود و سالن مناسبی برای برگزاری همایش نیز دارد. قرار بود 50 شرکت آلمانی در آن حاضر شوند که با استقبال خوبی مواجه شدیم و بیش از یکصد شرکت آلمانی در این رویداد حضور دارند؛ این شرکتها با ابزارهای بازاریابی به معرفی محصولات خود میپردازند و برخی ماشینآلات را نیز با خود به نمایشگاه میآورند.
مدیرعامل شرکت نوژن پویان ادامه داد: تصور ما این است که AMB2016 تهران 3هزار بازدیدکننده داشته باشد.
مشارکت انجمن ماشینآلات آلمان در AMB تهران
در ادامه این گردهمایی "کلوس پیتر کنمونخ"مدیر نمایشگاهی اتحادیه VDW بیان کرد: ما آمادگی لازم برای اجرای AMB2016 تهران را داریم و همکاری ما محدود به این نمایشگاه نمیشود بلکه همکاریهای خود را با ایران ادامه خواهیم داد.مدیر نمایشگاهی اتحادیه VDW به پیشینه فروش ماشینآلات اشاره کرد و افزود: در سال 2015 پس از چند سال کاهش مبادلات، شاهد رشد 55 درصدی فروش ماشینآلات به ایران بودیم. در گذشته بالاترین آمار فروش ماشینآلات از آلمان به ایران 82 میلیون یورو بوده و حدس میزنیم در سالهای پیشرو رشد بیشتری را شاهد باشیم؛ چون در ایران تقاضا برای نوسازی صنایع زیاد است.
وی افزود: فروشندگان آلمان میتوانند بهترین پاسخ را به نیازهای صنعت ایران بدهند. طبق آخرین آمار 15.1 میلیارد یورو ماشینآلات در آلمان تولید شده که مشتریان بزرگ ما چین و ایتالیا هستند. از نظر ما ایران بازار بکر و فعالی دارد و ما چشمانداز خوبی در همکاری با این کشور داریم. ما در تمام ماشینآلات حوزه صنایع به ویژه نفت، گاز، انرژی و خودروسازی سرمایهگذاری میکنیم.
کنمونچ در ادامه گفت: در صنعت خودروسازی آلمان 68 هزار و 600 تن کار میکنند و مدت انتظار تحویل سفارش به هفت ماه رسیده که سرعت خیلی خوبی است و تلاش ما در تولید ماشینآلاتی با حداکثر کاربرد، طول عمر و کاهش استفاده از منابع طبیعی است.
وی درباره پیشینه فعالیت این انجمن در آلمان ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان ماشینآلات آلمان بهتازگی جشن 125سالگی این صنعت را جشن گرفته و فعالیت گستردهای برای آموزش نسل آینده دارد. ما برگزاری سمپوزیومهای فناوری ماشینآلات در کشورهای مختلف را از سال 2004 آغاز کردهایم که در بستر آنها صنعت ماشینآلات میتواند خود را معرفی کند.
مدیر نمایشگاهی VDW ادامه داد: بازار ایران یک بازار پویا و زنده است و مولفههای روبهرشدی دارد. از طرفی رابطه تجاری شرکتهای ایرانی و آلمانی به طور سنتی خوب است و ما چشماندازهای بلندمدت برای تجارت با ایران داریم. در حال حاضر نیز از ماشینسازی تبریز بازدید کرده و گفتوگوهایی داشتیم و از اصفهان نیز بازدید میکنیم.
مساشتوتکارت، از بزرگترین برگزارکنندگان نمایشگاه در جهان
در ادامه این گردهمایی "برند اوتنریت" مدیر تحقیق و توسعه بازار شرکت مساشتوتکارت گفت: شرکت مساشتوتکارت همکار شرکت ایرانی نوژن پویان برای برگزاری AMB2016 ایران است. این شرکت و مجموعه نمایشگاههای آن دارای موقعیتی منحصر بفرد در آلمان و حتی در جهان بوده و مجهز به بهروزترین استانداردهای نمایشگاهی است. مساشتوتکارت در سال بیش از 60 نمایشگاه در اشتوتکارت و 20 نمایشگاه در دیگر کشورهای برگزار میکند و دارای بالاترین آمار برگزاری نمایشگاه در آلمان است.مدیر تحقیق و توسعه بازار شرکت مساشتوتکارت درباره توسعه فعالیتهای بینالمللی شرکت افزود: شرکت ما در 51 کشور دارای نمایندگی است. نمایشگاههای ما در آلمان حدود 20هزار بازدیدکننده دارند که حدود 5هزار نفر آنان را بازدیدکنندگان و تجار خارجی تشکیل میدهند. در ایران نیز نخستین نمایشگاه صنایع فلزات و ماشینآلات را برگزار میکنیم.
وی با اشاره به پیشینه برگزاری AMB در دیگر کشورها، افزود: برگزاری AMB از سال 1982 آغاز شد و اکنون بیش از 1400 سمپوزیوم در آلمان و 29 کشور دیگر برگزار شده است. بازرگانان سوییس بیشترین آمار بازدیدکنندگان را دارند و تجار بلژیک، چین، امریکا و کشورهای آمریکای جنوبی نیز حضور بالایی در سمپوزیومها دارند.
اوتنریت از حاضران در گردهمایی خواست که این سمپوزیوم را به اطلاع صنعتگران ایرانی برسانند و گفت: ما کمپین تبلیغاتی گستردهای راه انداختهایم و در رسانههای متعدد و شبکههای اجتماعی تبلیغات را آغاز کردهایم. همچنین اطلاعرسانی برای صاحبان صنایع را به طور اختصاصی آغاز کردهایم، اما شما هم صدای ما را به گوش همکاران خود برسانید.
در ادامه این گردهمایی بازرگانان، صاحبان صنایع و رییسان اتحادیههای صنف ماشینساز و فلزتراش کشور به طرح پیشنهادها و پرسشهای خود از سخنرانان پرداختند. این گفتگوی کوتاه حول محور استفاده از سیستم بانکی برای صدور ضمانتنامه، حمایت بانکها، مساله نقدینگی، گشایش السی و محدودیتهای بافا انجام شد.
به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه بینالمللی و تخصصی ماشینسازی، ماشینابزار و فلزکاری (AMB2016)، دهم تا دوازدهم خرداد ماه 1395 در مرکز دایمی نمایشگاههای بینالمللی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار میشود.
انتهای پیام
نظرات