• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95012711543
  • خبرنگار : 71089

درخواست آمریکا از میانمار برای پایان دادن به خشونت‌ها علیه مسلمانان

درخواست آمریکا از میانمار برای پایان دادن به خشونت‌ها علیه مسلمانان

کمیسیون آمریکایی ناظر بر آزادی مذاهب در جهان از دولت جدید میانمار درخواست کرد که سیاستهای تبعیض آمیز را درباره مسلمانان روهیجا کنار بگذارد.

کمیسیون آمریکایی ناظر بر آزادی مذاهب در جهان از دولت جدید میانمار درخواست کرد که سیاستهای تبعیض آمیز را درباره مسلمانان روهیجا کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون آزادی مذاهب در آمریکا، با تقدیر از دولت جدید در میانمار به خاطر آزادی زندانیان سیاسی پس از پیروزی در انتخابات نوامبر در این کشور، اعلام کرد: میانمار باید اقدامات لازم را برای حفاظت از آزادی مذهب و پایان دادن به اعمال تبعیض علیه اقلیتها در این کشور صورت دهد.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت میانمار، باید سیاستهای تبعیض آمیز و اقدامات خود را در ایالت راخین، که علیه اعضای جوامع قومیتی این منطقه به خصوص مسلمانان روهینجا انجام می‌شود، تغییر دهد.

این کمیسیون از این دولت خواسته است که بر اساس قوانین تبعیض آمیز خود علیه اقلیتهای قومی و مذهبی شامل مسیحیان و مسلمانان در قانون مدنی این کشور در سال 1982 رفتار نکند.

به نوشته این بیانیه، دولت باید با تصویب میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، میزان دستیابی اقلیتهای مذهبی و قومی آواره به کمکهای بشردوستانه را افزایش داده و در همین راستا از گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره آزادی مذهب و عقاید دعوت شود تا به این کشور سفر کند.

هم چنین از دولت میانمار در خواست شده است که اجازه دهد کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر دفتر نمایندگی در این کشور داشته باشد.

دولت میانمار مسلمانان روهینجا را مهاجران غیرقانونی بنگلادشی می‌داند و محدودیت‌های زیادی از جمله در برنامه توسعه خانواده‌، اقدامات و دسترسی به شغل اعمال کرده است.

میانمار این مساله را در تبعیض علیه اقلیت روهینجا قبول ندارد اما از 2012 تاکنون بیش از 100 هزار روهینجایی به خاطر فقر یا تحت پیگرد قرار گرفتن این کشور را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha