• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95012409644
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

تایید معلولیت "کسری" و "شبنم" ریسانی

تایید معلولیت "کسری" و "شبنم" ریسانی

ایسنا/کرمانشاه کمیسیون پزشکی برای تشخیص معلولیت شبنم، کسری و پارسا ریسانی، سه بیمار کرمانشاهی که سال‌هاست از یک بیماری نادر رنج می‌برند، برگزار شد که در این کمیسیون کسری و شبنم معلول شناخته شدند، اما معلولیت پارسا تایید نشد.

کمیسیون پزشکی برای تشخیص معلولیت شبنم، کسری و پارسا ریسانی، سه بیمار کرمانشاهی که سال‌هاست از یک بیماری نادر رنج می‌برند، برگزار شد که در این کمیسیون کسری و شبنم معلول شناخته شدند، اما معلولیت پارسا تایید نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، جلسه کمیسیون پزشکی تعیین معلولیت سه خواهر و برادر ریسانی امروز(24 فروردین) در مرکز جامع توانبخشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.

در این کمیسیون معلولیت «کسری» و «شبنم» به دلیل ناشنوایی تایید شد، اما «پارسا» از نظر معلولیت سالم تشخیص داده شد.

دکتر نیلوفر اختیاری دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی کرمانشاه در خصوص وضعیت این سه نفر به ایسنا گفت: دو خواهر و برادری که معلولیت آنها تایید شد مشکل شنوایی داشتند، اما مشکل شنوایی برادر کوچکتر به اندازه‌ای نبود که معلولیت حساب شود.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل آنکه اعضای اصلی بدنشان مانند قلب در جای طبیعی قرار ندارد بیمار هستند، اما بیماری جزو معلولیت به حساب نمی‌آید و تحت پوشش بهزیستی قرار نمی‌گیرد.

دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی کرمانشاه معتقد است، افراد بیمار حتی اگر تحت پوشش هم قرار گیرند، بهزیستی نمی‌تواند خدمات چندانی به آنها ارائه دهد و صرفا می‌تواند به افرادی کمک کند که از نظر جسمی دچار معلولیت باشند.

شبنم ریسانی هم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، از مشکل شنوایی ۳۵ درصدی خودش، ۴۵ درصدی کسری و ۲۵ درصدی پارسا خبر داد.

وی اظهار کرد: بعد از مراجعه به بهزیستی استان مقرر شد برای ما کمیسیون پزشکی تشکیل شود تا در صورت تایید از خدمات بهزیستی بهره‌مند شویم.

ریسانی یادآوری کرد: در این جلسه معلولیت من و کسری تایید و معلولیت پارسا رد شد که البته موضوع معلولیت پارسا را دوباره پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برای مراحل بعدی به مرکز ادیبیان بهزیستی کرمانشاه ارجاع شدیم، یادآوری کرد: در این مرکز یک مددکار به ما معرفی می‌شود که در جریان شرایط زندگی ما قرار خواهد گرفت و به ما کمک می کند.

ریسانی خاطرنشان کرد: با این شرایط امکان استفاده از ابتدایی‌ترین خدمات بهزیستی را خواهیم داشت. همچنین اگر برای کار درمانی به تهران مراجعه کنیم، بهای بلیط هواپیما برای ما نصف خواهد شد.

وی در پایان از اینکه تاکنون هیچکدام از مسئولین به وعده خود عمل نکرده‌اند، هم انتقاد کرد.

کسری ریسانی هم از وضعیت نامناسب جسمی و ‌روحی خود به ایسنا گفت.

وی افزود: از اینکه شرایط بدی به خانواده ام تحمیل شده ناراحتم و آنها مجبورند هزینه زیادی تقبل کنند که دیگر از پس آن برنمی‌آییم.

وی با بیان اینکه از زمان تولد شدت بیماری‌ام از شبنم و پارسا وخیم‌تر بود، خاطرنشان کرد: تشخیص اشتباه پزشکان از ابتدای کار باعث شده به وخامت بیماری‌ام دامن زده شود.

کسری اضافه کرد: هم بیماری‌ام بسیار پیشرفت کرده و هم از نظر روحی شرایط خوبی ندارم.

وی ادامه داد: فردا آخرین آمپولی(آمپول ایلومیدین) که دارم را تزریق خواهم کرد و تهیه آمپول‌های بعدی با خداست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha