• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95012409638

از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا به دولت عنوان شد

پیشنهاد افزایش قیمت بنزین برای خودروهای فاقد کارت سوخت

پیشنهاد افزایش قیمت بنزین برای خودروهای فاقد کارت سوخت

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر ضرورت نگهداری و صیانت از سامانه هوشمند کارت سوخت، از ارائه پیشنهاد این ستاد به دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین برای خودروهای فاقد کارت سوخت خبر داد که دولت باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر ضرورت نگهداری و صیانت از سامانه هوشمند کارت سوخت، از ارائه پیشنهاد این ستاد به دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین برای خودروهای فاقد کارت سوخت خبر داد که دولت باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با تاکید قانونگذار برخی از قوانین مثل سامانه هوشمند کارت سوخت و عرضه سوخت به وسیله کارت‌های هوشمند الزام قانونی دارد و قانون‌گذار در دو جا با اولویت، این موضوع را ذکر کرده و مصوبات هیات دولت نیز بر آن حاکم است؛ لذا وزارت نفت و هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند راسا سامانه هوشمند کارت سوخت را از مدار فعالیت خارج کند.

میانگین مصرف روزانه بنزین در سال گذشته 71 میلیون لیتر بود

وی با بیان اینکه در سال 1394 میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه 71 میلیون لیتر بود که این آمار دو درصد رشد را نسبت به سال 1393 نشان می‌دهد، گفت: سامانه هوشمند کارت سوخت از جدی‌ترین ابزار‌های کنترلی و نظارتی وزارت نفت بر عرضه بنزین در کشور است و اگر دستگاهی بخواهد کارت سوخت را از مدار خدمات‌دهی خارج کند باید به دنبال اصلاح قوانین و مصوبات دولت باشد و دولت نیز باید این موضوع را تصویب کند.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که صاحبان و مالکان خودروها چه انگیزه ای برای استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت گیری دارند؟ توضیح داد: با توجه به این‌که افزایش قیمت بنزین در سال جاری نداریم در چند ماه گذشته به دولت پیشنهاد دادیم تا درصدی از افزایش قیمت بنزین متوجه کسانی باشد که مایلند رفتار غیرشفافی در سوخت‌گیری خودروهای خود داشته باشند و در واقع تمایل به استفاده از سوخت بدون کارت سوخت خودروی خود را دارند و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز طی گزارش مفصلی بر صیانت از سامانه هوشمند سوخت تاکید کرده است.

وی ادامه داد: چنانچه دولت در سال جاری برنامه‌ای برای اصلاح حامل‌های انرژی و از جمله سوخت مایع دارد باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

ضرورت محدود شدن کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌داران

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزدر عین حال بیان کرد: اگر تاکید دولت بر بقای سامانه هوشمند سوخت باشد باید تعداد کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌داران محدود شود و کاهش یابد که اگر عده ای بنا به هر دلیل کارت سوخت خودروی خود را ندارند، سوخت خود را از جایگاه‌ها و پمپ‌های خاصی دریافت کنند که این کار در راستای پاداش به مصرف‌کنندگانی است که رفتار شفافی دارند.

وی همچنین تاکید کرد: به عنوان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقدیم در دنیایی که همه مطالبه شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی را داریم و فساد اقتصادی موجود در بخش‌های مختلف را ناشی از عدم شفافیت می‌دانیم، سامانه‌ای که موجب شفاف‌شدن عرضه بنزین شده را نباید به راحتی حذف کنیم.

خورشیدی ادامه داد: در این زمینه جایگاه‌دار، نظارت‌گریز است و تلاش می‌کند سامانه هوشمند سوخت را از مدار فعالیت خارج کند تا امکان نظارت فعالیتش وجود نداشته باشد ولی منافع عمومی اقتضا می‌کند سامانه هوشمند سوخت را نگهداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha