• دوشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94121006910
  • خبرنگار : 71489

واکنش پروانه سلحشوری، منتخب مردم تهران به سوءبرداشت‌ها از مصاحبه‌اش

واکنش پروانه سلحشوری، منتخب مردم تهران به سوءبرداشت‌ها از مصاحبه‌اش

پروانه سلحشوری، منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای به نقل از او در یک رسانه کره‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.

پروانه سلحشوری، منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای به نقل از او در یک رسانه کره‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.

سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن ابراز ناخرسندی شدید از شیوه تدوین مصاحبه و منقطع کردن سخنانش توسط رسانه مذکور گفت: آنچه که منتشر شده تنها بخشی اندک از گفتگوی بنده با خبرنگار مذکور بود. متاسفانه این رسانه نتوانسته یا نخواسته که دیدگاه کامل بنده درباره موضوع حجاب را پوشش دهد و همین امر سبب برخی سوءبرداشت ها در داخل و نیز سوءاستفاده برخی رسانه های خارجی ازجمله رسانه های معاند نظام شده است.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت: رعایت حجاب به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام، برای زنان مسلمان امری ضروی و برخاسته از اعتقادات قلبی آنان است. هرچند ممکن است در شیوه اجرای این اصل، اختلاف سلایقی وجود داشته باشد، اما التزام به آن از سوی زنان مسلمان ایرانی امری بدیهی است.

سلحشوری افزود: بنده به عنوان یک زن مسلمان، پوشیدن چادر را مصداق بارز رعایت حجاب می دانم. حال ممکن است برخی ها پوشیدن مانتو و روسری را در رعایت این اصل، کافی بدانند. این، همان اختلاف سلایقی است که ممکن است وجود داشته باشد اما در اصل رعایت حجاب هیچ تشکیکی نمی توان و نباید داشت.

وی ادامه داد: هر کشوری، برای خود قوانین و روال هایی دارد که رعایت آن برای اتباع دیگر ممالک به هنگام مسافرت به این کشورها ضروری است. حجاب زنان خارجی در ایران نیز جزو یکی از قوانین در ایران و رعایت آن از سوی مسافران خارجی نماد احترام به فرهنگ اسلامی ایرانیان است.

منتخب مردم تهران ضمن ابراز تاسف عمیق بابت برخی سوءبرداشت‌های به وجود آمده، تاکید کرد: نگرانی‌هایی که در این باره به درستی ایجاد شده است را به خوبی درک کرده و از این بابت عذرخواهی می‌کند.

سلحشوری همچنین افزود: شاید عده‌ای تمایل داشته باشند با بزرگ جلوه دادن این مصاحبه که به صورت ناقص منتشر شده، حماسه بزرگ ملت ایران در هفتم اسفند که جلوه‌ای باشکوه از مردم‌سالاری دینی بود را تحت‌الشعاع قرار دهند. این امر قطعا مانند شیوه تدوین مصاحبه بنده توسط آن رسانه خارجی، امری مذموم و غیراخلاقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۰ ۲۲:۵۰

جاي تقدير دارد اين تکذيب لکن کاش از از همان اول طوري حرف نمي زديم که مورد سوء استفاده دشمن واقع شود

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۰ ۲۳:۰۳

ارتباطي به کوتاهي و بلندي مصاحبه ندارد، انگليسيت بد بود.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۰:۰۳

مصاحبه ايشون کاملا واضحه..

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۰:۱۰

اگه مصاحبه رو کامل ببينيد متوجه مي شيد که قسمت مرتبط با حجاب کامل پخش شده، بحث حجاب از وسط مصاحبه شروع شده و با پايان مصاحبه خاتمه مي يابد. شهامت در دفاع از حرفي که زده ايد بهتر از منحرف کردن واقعيتيه که فيلمش موجوده

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۶:۵۱

حالا خدائي حجاب نباشه نميشه؟! مگه ما تو اين مملکت زندگي نمي کنيم؟! مگه ماها ايراني نيستيم؟!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۰:۲۷

شما که جرات دفاع از حرفهاي خود را نداري از اول هم نمي زديد....

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۰:۴۲

افرين از اين نظر خبر قبلي خيلي عصباني شده بودم. دمت گرم.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۲:۱۹

من ويديوی مصاحبه را در سايت آپارات ديدم و بنظرم ايشان بعنوان يك جامعه شناس صادقانه نظرشان را در مورد حق انتخاب موجود مختاري به نام انسان به عنوان يكي از بنيادي ترين حقوق او بيان نمودند.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۸:۰۹

پس فيلمش که هست چيه؟!البته با احترام به جوابيه و خانم نماينده

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۰۹:۱۱

"هر کشوري، براي خود قوانين و روال هايي دارد که رعايت آن براي اتباع ديگر ممالک به هنگام مسافرت به اين کشورها ضروري است. حجاب زنان خارجي در ايران نيز جزو يکي از قوانين در ايران و رعايت آن از سوي مسافران خارجي نماد احترام به فرهنگ اسلامي ايرانيان است." نماد احترام بلي ولي اجبار نماد احترام به مسافر خارجي نيست؛ آنوقت برعکس اين را بايد هم صادق دانست!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۲:۰۲

متشكرم از دفاعتون از حجاب .حيف بود تو ايام فاطميه بخلاف ارزشهاي فاطمي صحبت بشه.دوستاني هم كه از مصاحبه ايشون ذوق زده شدن اول حجاب ايشون رو ببينند بعد ذوق كنند

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۵:۰۸

جناب آقاي عارف بهوش باشيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۸:۰۱

خانم سلحشوري چادر پوشيدن رو مصداق بارز حجاب ميدونن و ارزيابي ايشون در مورد اين بحث اينه که حجاب براي زن ها يک زينت محسوب ميشه .

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۸:۳۵

احسنت. عالي بود. ان شا الله تا آخر روي همين حرفت بموني.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۲۰:۳۵

مهمترين معضل كشور اقتصاد ومعيشت مردم است ، بنده بعنوان يك مرد ، حاضرم" جوال و گونى و كرباس" سر كنم اما درد فقر و ندارى از مملكت درمان شود ، ياران به جاى گير دادن به حرف يك نفر ، اينقدر وقت خويش را تلف نكنيد ، بياييم به دولت در جهت فقر زدايى رهنمون دهيم ، والسلام

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۲۱:۴۹

سلام اگر چه حرف هايي که در مصاحبه زديد با حرف هايي که اينجا زديد متفاوت است ولي ما اين اصلاحيه رو قبول مي کنيم ولي توجه داشته باشيد که پيامي که از جانب شما نبايستي به خارج ايران مي رفت، ديگه رفت و اصلاحيه ي شما حتي در همان منبع منتشر کننده ي خبر هم شايد نتونه چيزي رو که خارج از کشور از صحبت هاي شما فهميدن رو تغيير بده. خواهشا بيشتر مواظب صحبت هاتون باشيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۲۲:۰۵

با سلام خطاب به سرکار خانم يا آقاي منتقد که گفتند: "ايشان بعنوان يك جامعه شناس صادقانه نظرشان را در مورد حق انتخاب موجود مختاري به نام انسان به عنوان يكي از بنيادي ترين حقوق او بيان نمودند" و همچنين ديدگاه هاي خانم سلحشوري در ويدئوي مصاحبه شان بايد بگويم که به نظر بنده موضوع اختيار داشتن يا نداشتن زنان در حجاب همان مسئله ي قديمي جبر و اختيار است. به حکم عقل و شرع هر کس در برخي امور مختار و در برخي امور مجبور است. اگر بنا به اختيار زنان در امر حجاب باشد، خوب شايد برخي مردان هم بخواهند براي اموري در جامعه آزاد باشند، اموري که شايد فکرش هم مشمئز کننده باشد، حال بايد به آنان هم حق اين اختيار را داد و آن امور را از بنيادي ترين حقوق مردان دانست؟! به نظر بنده به اندازه اي که براي اختياري کردن حجاب و "برداشتن"! آن در کشور ما تلاش مي شود براي اختياري کردن حجاب و "گذاشتن"! آن در برخي کشورها چون فرانسه، تلاش نمي شود! يا علي ع

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۰۲:۱۷

با عرض سلام و تبريك خدمت سركارخانم دكتر پروانه سلحشوري.بنده بعد از اينكه مكالمات مصاحبه را كامل شنيدم هيچگونه نكته مبهمي در رابطه با حجاب يك زن مسلمان و إيراني متوجه نشدم.صحبتهاي خانم دكتركاملا منطقي و بر پايه آيه شريفه الاكراه في الدين ميباشد و از آنجاييكه ما مسلمان هستيم وخوشبختانه در يك كشور پاك و إسلامي زندگي ميكنيم با جان و دل حجاب إسلامي خود را رعايت ميكنيم.قطعا هدف اصلي خانم دكتر چيزي غير از اين نيز نبوده.متاسفانه هستند كساني و رسانه هايي كه منتظرارايه مطالب از سوي عزيزان قانونگذار ما هستن.ان شاالله كه شاهد پيشرفت هرچه بيشتر كشور اسلاميمان توسط قانونگذاران عزيزي همچون خانم دكتر سلحشوري باشيم.