• شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94112415465

با حضور دکتر احمدی

طرح پژوهشی تدوین الگوهای اعتلای علوم انسانی ارائه شد

طرح پژوهشی تدوین الگوهای اعتلای علوم انسانی ارائه شد

دومین جلسه شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر با حضور اعضای این شورا و به ریاست دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار شد و گزارش تدوین برنامه راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و طرح پژوهشی تدوین الگوهای اعتلای علوم انسانی در این جلسه ارائه شد.

دومین جلسه شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر با حضور اعضای این شورا و به ریاست دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار شد و گزارش تدوین برنامه راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و طرح پژوهشی تدوین الگوهای اعتلای علوم انسانی در این جلسه ارائه شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر احمدی، رییس شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر در دومین جلسه این شورا گفت: مهم‌ترین رسالت این شورا، ایجاد هم‌افزایی در بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه علوم انسانی و هنر کاستن از موازی‌کاری است که در همین راستا همه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه علوم انسانی و هنر باید برنامه جامع خود را به این شورا ارائه کنند.

وی افزود: با انتصاب مدیران پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم به عنوان رؤسای کمیته‌های تخصصی سه گانه شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر، فعالیت این کمیته‌ها با حضور صاحبنظران و کارشناسان خبره رشته‌های علوم انسانی و هنر شروع شده و شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر، گزارش‌های مصوب این کمیته‌ها را بررسی خواهد کرد.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد ظرفیت آموزش عالی کشور در حوزه علوم انسانی و هنر است، گفت: جامعه دانشگاهی کشور انتظار بالایی از شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر در مسیر کاربردی شدن این رشته‌ها دارد و ما باید با تشکیل مستمر و منظم جلسات و مطالبه گزارش‌های تخصصی از موسسات علوم انسانی و هنر، تصمیم گیری‌های مناسب را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه علوم انسانی و هنر در کشور متعدد و متنوع هستند و گاهاً تفاوت مشخصی از نظر رسالت و عمکرد ندارند؛ لذا شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر وظیفه دارد با بررسی اساسنامه، امکانات و برنامه‌های هریک از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه علوم انسانی و هنر، برای هرکدام از آنها یک یا دو وظیفه مشخص را تعیین کند و هریک از این مؤسسات در یک زمینه تخصصی قطب علمی کشور شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در این نشست تاکید کرد: پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی علوم انسانی و هنر باید آنچنان در یک زمینه تخصصی، برجسته باشند که دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی برای همکاری پژوهشی با آنها رقابت کنند و دانشجویان پسادکترای خود را به این مراکز بفرستند.

در این جلسه گزارش تدوین برنامه راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و طرح پژوهشی تدوین الگوهای اعتلای علوم انسانی برای تحقق اثربخشی آنها در توسعه کشور توسط دکتر قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ارائه شد و مورد تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha