• یکشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94111811873
  • خبرنگار : 71439

سخنگوی وزارت کشور تشریح کرد

چه کسانی حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند؟

چه کسانی حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند؟

سخنگوی وزارت کشورگفت: در حال حاضر کسانی حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند که در هیأت های اجرایی و نظارت تائید شده و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشورگفت: در حال حاضر کسانی حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند که در هیأت های اجرایی و نظارت تائید شده و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی امیری در گفت‌وگوی تلفنی با صدا و سیما گفت : مهلت بیست روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی آخر وقت روز جمعه گذشته به پایان رسید و شورای نگهبان نظر نهایی و قاطع خود را نسبت به نامزدهای مجلس اعلام کرد.

وی ادامه داد: در فهرستی که به ما دادند عده ای رد صلاحیت شدند، صلاحیت عده‌ای نیز توسط شورای نگهبان احراز نشده و برخی نیز تائید صلاحیت شدند که در این فهرست کسانی هستند که در مراحل قبلی تائید صلاحیت شدند با این توضیح که در مرحله رسیدگی در هیأت های اجرایی و هیأت‌های نظارت تائید صلاحیت شدند اما شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت کرده که این تعداد حدود 147 نفر هستند.

قائم مقام وزیر کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر کسانی در مهلت قانونی سه روزه -که از دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد- حق شکایت و تجدیدنظر خواهی دارند که در مراحل قبلی تائید شده باشند و شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت کرده باشد. این مهلت عمومیت ندارد و صرفا برای این 147 نفر است.

امیری همچنین اظهار کرد: فرم‌های مربوط به اعلام نظر در سایت‌ها مشخص است و ما به فرمانداری ها اعلام کردیم که این مقطع سه روزه مختص افرادی است که در مراحل قبلی تائید شدند و فقط شورا آن‌ها را رد کرده است.

وی افزود: فرمانداری تهران در این خصوص اشتباهی کرده بود که این موضوع را مورد پیگیری و مورد اصلاح قرار دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha