• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102212833
  • خبرنگار : 71477

راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از آزمایش اتمی در استان‌های کره شمالی

رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند، راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از آزمایش بمب هیدروژنی در تمامی 9 استان کره شمالی برگزار شد.

رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند، راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از آزمایش بمب هیدروژنی در تمامی 9 استان کره شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، در این راهپیمایی‌ها هزاران تن از جمله نیروهای ارتش خلق کره، افسران آژانس‌های امنیتی، مقامات آژانس‌های منطقه‌ای انرژی اتمی، کارگران، اعضای انجمن‌های دولتی، مدارس و دانشجویان حضور داشتند.

فعالان که در این راهپیمایی سخنرانی کردند، بر حق کره شمالی برای انجام چنین آزمایشاتی در زمانی که اقدامات آمریکا برای تحریک جنگ اتمی در شبه جزیره کره پایانی ندارد، تاکید داشتند.

آن‌ها بار دیگر تاکید کردند که انرژی اتمی تنها راه برای ادامه نشان دادن قدرت و منزلت کره شمالی است.

به دنبال آزمایش بمب هیدروژنی که مقامات و رسانه‌های کره شمالی آن را به عنوان آزمایشی موفقیت آمیز توصیف کردند، روزنامه‌های پیونگ یانگ انتقادات خود را از دولت آمریکا برای عدم امضای یک معاهده صلح با کره شمالی و تصمیم واشنگتن برای استقرار مجدد بمب افکن استراتژیک B-52 در کره جنوبی افزایش داده‌اند.

روزنامه رودونگ سینمون حزب کارگران کره شمالی امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: آمریکا از تهدید ادعایی کره شمالی برای اجرای اهداف استراتژیک خود در منطقه آسیا - پاسیفیک استفاده می‌کند یکی از این اهداف بی‌اثر کردن نفوذ رو به رشد چین و روسیه در شمال و شرق آسیا است.

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای سازمان‌های بشردوستانه که در پیونگ یانگ فعالیت دارند در نشست‌های خود درباره وضعیت پیچیده در شبه جزیره کره مذاکره می‌کنند. آن‌ها در بین نکات مختلف به احتمال قطع برنامه‌های کشورهای اهدا کننده و آژانس‌های بشردوستانه بین المللی در کره شمالی پس از چهار آزمایش اتمی و تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره اشاره می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha