• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94102112017
  • خبرنگار : 30057

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شبکه ارتباطی با نخبگان علوم انسانی

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شبکه ارتباطی با نخبگان علوم انسانی

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شبکه ارتباطی با نخبگان علوم انسانی در این پژوهشگاه خبر داد.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شبکه ارتباطی با نخبگان علوم انسانی در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا،‌ دکتر حسینعلی قبادی روز دوشنبه در مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تاکید بر این که بزرگداشت نیم قرن فعالیت این پژوهشگاه به مثابه پاسداشت مجاهدت پژوهشی سرمایه‌های فکری این مرز و بوم است، افزود: حاصل زحمات محققان این مرز و بوم باعث شده است که این پژوهشگاه در سراسر خاورمیانه به عنوان بزرگترین نهاد پژوهشی علوم انسانی معرفی شود.

وی، این ظرفیت را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت:‌ این از ظرفیت‌ها و برکات انقلاب اسلامی است که به دلیل ماهیت فرهنگی و تمدنی آن و شکل گرفتن بر پایه تعالیم وحیانی اسلام و داعیه‌های انسانی و جهان شمولی بنیانگذار این نهضت مصلحانه‌ی دینی، ضرورت پاسداشت کوشش‌ها و ارزش‌های علمی و تحقیقاتی گذشتگان و حاضران را به ما گوشزد می‌کند و به ما الهام می‌بخشد که عالمان را عزیز بداریم.

قبادی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در زمینه نقش علوم انسانی و پیشرفت کشور خاطرنشان کرد:‌ اکنون پژوهشگاه، تکیه‌گاه و مرکز شبکه‌ای نخبگان علوم انسانی کشور و دغدغه‌مندان ارتقاء تمدن نوین اسلامی است به همین دلیل این پژوهشگاه باید به عنوان پشتوانه عظیم معرفتی تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی و عزیمتگاه ترقی و پیشرفت جمهوری اسلامی، ایفای نقش کند؛ از این رو پژوهشگاه می‌تواند به مثابه نخبه اتصال و مرکز گفت‌وگوی فرهنگ‌های شرق و غرب به شمار آید.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شبکه ارتباطی با نخبگان علوم انسانی خبر داد و اظهار داشت: با تکیه بر 50 سال فعالیت‌های پژوهشی و تجربیات دانشی دبیرخانه‌ی دائمی شبکه ارتباطی با نخبگان علوم انسانی با همت والای محققان قدیمی پژوهشگاه و دیگر نخبگان علوم انسانی و انجمن‌های مردم نهاد علمی در این پژوهشگاه تشکیل خواهد شد.

قبادی همچنین خاطرنشان کرد: در کشوری که به پشتوانه میراث بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و حمایت‌های بی‌دریغ مردم ایران و با راهبری هوشمندی مقام معظم رهبری و تدابیر و برنامه‌ریزی شایسته‌ی دولت فرهنگ‌پرور به باثبات‌ترین کشور منطقه تبدیل شده است، چنین پژوهشگاهی بیش از پیش آمادگی دارد تا برای مشارکت و ایفای نقش به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارد و به عنوان نهاد اصلی پشتوانه مغز افزاری توسعه کشور محسوب شود.

وی با اشاره به تصویر نهایی برنامه توسعه راهبردی این پژوهشگاه گفت: این پژوهشگاه با تکیه بر برنامه راهبردی خود اکنون به حدی از توانمندی رسیده است که می‌تواند گنجینه‌ها، مزایا و ظرفیت‌های علوم انسانی، ایرانی را به جهانیان معرفی کند و به همگان اعلام کند که حقیقت تمدن همان فرهنگ است و فرهنگ در علوم انسانی ریشه دارد.

قبادی اضافه کرد: مجموعه پژوهشگاه با تصویب نهایی برنامه توسعه راهبردی خود با رویکرد دانایی محوری و توسعه دانش مداری و حرکت در مسیر خرد جمعی می‌رود تا عزم تمدن‌سازانه خود را نهادینه و ماندگار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha