• سه‌شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94101508823
  • منبع : نمایندگی گیلان

تائید صلاحیت 335 داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان

‌رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: صلاحیت 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی تائید شد.

‌رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: صلاحیت 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی تائید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان محمد احمدی‌پور رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: صلاحیت 335 نفر معادل 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

وی با اشاره به رد صلاحیت 23 نفر در این هیات‌ها گفت: نقص مدارک تحصیلی، دلیل رد بیش از یک سوم این افراد است.

احمدی‌پور ادامه داد: علاوه بر افراد رد صلاحیت شده 9 نفر از داوطلبان نیز انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان بصورت کتبی و محرمانه از سوی فرمانداران به داوطلبان اعلام می‌شود،گفت: فرمانداران و هیئت‌های اجرائی طبق قانون موظفند دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بررسی این صلاحیت‌ها قطعی نشده است و مراحل دیگری نیز دارد ،گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم نسبت به رد اسامی افراد رد صلاحیت شده اقدام نکنند چرا که جرم محسوب می‌شود و حق پیگیری قانونی توسط این افراد وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات افزود:در دوره‌ی گذشته حدود 28 درصد داوطلبان در هیات‌های اجرایی رد شدند.

احمدی‌پور افزود: براساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان امروز، توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام شد.

وی گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشتن اعتراض از تاریخ 16 تا 19 دی ماه فرصت دارند به هیات نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

احمدی‌پور افزود: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه‌ی داوطلبان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت 7 روز از تاریخ 20 تا 26 دی ماه انجام می‌شود.

وی گفت : از 27دی‌ماه تا16 بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه‌ی داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

احمدی‌پور گفت: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گفت: بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha