• دوشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94101407976
  • منبع : نمایندگی البرز

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه :

عربستان به خط مقدم اجرای تئوری برخورد درون تمدنی تبدیل شده است

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه گفت: شکست تئوری برخورد تمدن‌های هانتینگتون باعث شده است تا نظام سلطه به تئوری برخورد درون‌تمدنی روی آورد و عربستان را به عنوان پایگاهی مناسب برای اجرای این تئوری انتخاب کرده است.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه گفت: شکست تئوری برخورد تمدن‌های هانتینگتون باعث شده است تا نظام سلطه به تئوری برخورد درون‌تمدنی روی آورد و عربستان را به عنوان پایگاهی مناسب برای اجرای این تئوری انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در مراسمی در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط عربستان سعودی در کرج برگزار شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و نظام سلطه همه همت خود را برای نابودی و یا در نهایت محدود سازی انقلاب اسلامی متمرکز کرد؛ ولی موفق نشد.

ذوالنوراضافه کرد: در آن زمان انوار درخشان انقلاب اسلامی به قلوب مردم مسلمان منطقه تابید و باعث افزایش تدریجی گرایش به اسلام در منطقه شد؛ به همین دلیل نظام سلطه سعی کرد با توسل به هر وسیله‌ای انقلاب اسلامی را از پای درآورد.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه با اشاره به اقداماتی که برای از بین بردن انقلاب اسلامی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی، بایکوت‌های سیاسی، تحریم‌های اقتصادی، بسیج و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی و مزدور، انفجار و تخریب، از جمله اقداماتی بود که علیه انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: اما با همه این اقدامات، ایران به عنوان کانون الهام‌بخش بیداری اسلامی پابرجا ماند و طولی نکشید که جنبش‌های آزادی بخش آن را به عنوان الگویی برای اقدامات خود برگزیدند.

ذوالنور با بیان اینکه دشمن پس از جنگ تحمیلی راهی دیگر را برای مبارزه با انقلاب اسلامی برگزید، گفت: نظام سلطه براساس تئوری برخورد تمدن‌های ساموئل هانتینگتون، جنگ تمدن‌ها را شروع کرد و با منفجر کردن برج‌های تجارت جهانی، افکار عمومی جهان را برای شروع جنگ‌های صلیبی آماده کرد.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه افزود: اولین جمله‌ای که جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا پس از انفجار برج‌های دوقلو گفت بر آغاز جنگ صلیبی تاکید داشت؛ بنابراین آنها با هدف مسلمان‌کشی این کار را انجام دادند و در این راستا افغانستان و عراق را به اشغال خود درآوردند.

وی در ادامه به موج بیداری جهانی اشاره و تصریح کرد: با بیداری که در مناطق مختلف ایجاد شده بود، دنیا خیلی زود فهمید که تئوری برخورد تمدن‌ها اثربخش نیست و همین شد که نظام سلطه تئوری دیگری را پی‌ریزی کند.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه در ادامه افزود: پس از آن پروژه‌هایی چون ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را به مردم جهان القا کردند؛ ولی اینها هم نتوانست قلب‌های جهان را از جبهه مقاومت رویگردان کند.

ذوالنور با بیان اینکه همه این شکست‌ها باعث شد تا نظام سلطه راهبرد خود را برای مقابله با جهان اسلام تغییر دهد، تاکید کرد: نظام سلطه امروز با تغییر راهبرد، برخورد درون‌تمدنی را جایگزین برخورد تمدن‌ها کرده است و قصد دارد کشورهای اسلامی را به بهانه‌های واهی وارد درگیری‌های فرقه‌ای کند و با تنش‌آفرینی آنها را به سمت اضمحلال سوق دهد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نظام سلطه برای این کار به پایگاه‌های مهمی در منطقه نیاز داشت؛ عربستان با توجه به شرایطی که دارد به بهترین شکل می‌توانست این نقش حساس را بر عهده بگیرد و در جایگاه خط مقدم تئوری برخورد درون‌تمدنی نظام سلطه قرار بگیرد.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه به ویژگی‌های مهم عربستان اشاره و اظهارکرد : نقش تاریخی و دینی عربستان از آنجایی که محل هبوط آدم و حوا، محل دحوالارض، زادگاه پیامبران الهی و ائمه هدی و محل بعثت رسول اکرم و پیدایش اسلام است اهمیت زیادی دارد.

ذوالنور افزود: این منطقه از نظر ژئوپلتیک نیز اهمیت زیادی دارد؛ چرا که دو قاره آسیا و آفریقا را به هم وصل کرده و با در اختیار داشتن تنگه باب المندب دریای سرخ، عمان، خلیج فارس، اقیانوس هند و خلیج عدن را به دریای مدیترانه متصل می‌کند.

وی ادامه داد: عربستان با 26 میلیارد بشکه نفت خام 25 درصد از منابع نفتی جهان را در خود جای داده است و در تامین انرژی جهان نقش بسیار پررنگی دارد.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: مجموع این شرایط جایگاه مهمی را به عربستان برای پشتیبانی از جنگ نیابتی نظام سلطه علیه جهان اسلام به عربستان بخشیده است و امروز این رژیم با سرسپردگی خود به نظام سلطه به رژیمی منحرف از اسلام تبدیل شده است.

ذوالنور در ادامه یادآور شد: موضوع مهم دیگری که در این بحث مطرح می‌شود؛ سلطنتی و موروثی بودن این رژیم در زادگاه اسلام است.

وی با اشاره به اینکه عربستان به تازگی قانون اساسی خود را نوشته است افزود: این قانون اساسی در زمان ملک فهد نوشته شد و در اصل پنجم آن بر سلطنتی و موروثی بودن رژیم عربستان تاکید دارد و در آن تاکید شده است که در تمامی 13 استان عربستان در هیچ زمانی غیر از شاهزاده حق امارت و مسئولیت ندارد.

وی با ابراز تعجب از عملکرد دوگانه غرب در برخورد با چنین نظامی گفت: نظام سلطه امروز با ابزار گسترده تبلیغاتی و عملیات روانی جاهلیتی را حاکم کرده است که نه چشمی می‌بیند، نه گوشی می‌شنود و نه زبانی باز می‌شود تا به انتقاد از وضعیت به وجود آمده در جهان بپردازد.

ذوالنور تصریح کرد: استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با مسائل جهانی چگونه قابل توجیه است؛ وقتی که خط قرمز آنها اسرائیلی است که بین 300 تا 700 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و هیچ معاهده بین المللی اعم از ان پی تی و یا پروتکل الحاقی را امضا نکرده است؟

وی افزود: از طرف دیگر عربستان نیز که حتی یک بار در تاریخ 300 ساله آل سعود رنگ انتخابات را ندیده است به پایگاه و قطب توطئه‌های آنها تبدیل شده است و با این وجود باز هم صدای حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی آنان گوش جهانیان را کر کرده است.

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه به وضعیت حقوق بشر در عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان حتی برخی از حقوق پیش‌پاافتاده انسانی را نیز برای مردم و زنان خود قائل نیست؛ هیچ زنی در عربستان حق پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارد تا مبادا صدای آن باعث تحریک مردان شود.

وی افزود: مردم عربستان امروز حق گریه و برگزاری مجالس ترحیم و ختم را ندارند و اجازه رانندگی به هیچ بانوی عربستانی داده نمی‌شود؛ هیچ زنی از ارث بهره نمی‌برد و بدون اجازه شوهر ولو در صورت مرگ اقوامش نمی‌تواند از خانه خارج شود.

ذوالنور تاکید کرد: پس چگونه است که امروز عربستان به پایگاه اصلی نظام سلطه‌ای که شعار حقوق بشر و دموکراسی سر می‌دهد تبدیل شده است؟ چگونه می‌توان در عصر انفجار اطلاعات این دوگانه‌ها و دروغ‌ها را باور کرد؟

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه به رفتار عربستان با منتقدان اشاره و اعلام کرد: پیش‌قراولان حقوق بشر به جرم حق‌خواهی و نصیحت خاندان آل سعود مانند شیخ نمر شبانه و به دور از چشم همه اعدام می‌شود و حتی بدنش نیز به خانوده‌اش تحویل داده نمی‌شود و طوری دفن می‌شود که هیچ کس از محل دفنش نیز خبر ندارد.

وی ادامه داد: حال در این شرایط اگر مردم ما سکوت کنند چه تضمینی وجود دارد که رژیم سفاک آل خلیفه در بحرین، سردمدارانی چون شیخ سلمان و شیخ عیسی را به قتل نرساند؟ پس این فریادها مانع خونریزی‌های دیگر رژیم‌های جنایتکاری می‌شود که به ممالک اسلامی دست انداخته‌اند و زمینه را برای نظام سلطه در کشتار فجیع مسلمانان فراهم کرده‌اند.

ذوالنور در پایان اعلام کرد: ما برای عربستان هیچ هویتی جز حفاظت از منافع نظام سلطه و اسرائیل در منطقه قائل نیستیم؛ آنها فکر می‌کنند که با کشتن سران نهضت‌های بیداری اسلامی می‌توانند شعله‌های خشم ملت‌های منطقه علیه آل سعود و آل یهود را خاموش کنند ولی هرگز چنین نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha