• دوشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94101407847
  • خبرنگار : 71234

پناهیان در مسجدی دانشگاه تهران:

پشت پرده اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی هستند

پشت پرده اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی هستند

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پشت جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هستند گفت که این جنایت تاریخی دموکراسی است.

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پشت جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هستند گفت که این جنایت تاریخی دموکراسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی در مسجد دانشگاه تهران بعد ازنماز ظهر و عصر با تاکید بر لزوم ژرف نگری به مسائل مختلف و دوری از سطحی نگری به جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر اشاره و اظهار کرد: بعد از این جنایت مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند که آل سعود با این جنایت گور خود را کند موضوعی که در اکثر پیام‌های علما نیز مورد اشاره قرار گرفت، آن هم از این حیث که طبق سنت‌های الهی هر گاه خون ناحقی ریخته شود آن حکومت به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: کسی که ژرفنگر باشد هیچ گاه چنین جنایتی را انجام نمی‌دهد.جنایتی که از سر عقل انجام نشده است. کاری که حکام سعودی انجام دادند اثر عقل نبوده و به دلیل احمق بودن آنها است.

وی افزود: خداوند نیز در قرآن می‌فرماید دشمنان مسلمانان را از کسانی قرار می‌دهد که احمق هستند در همین راستا اگر آنها احمق نبودند دشمنان ما نمی‌شدند چون ما بر اساس عقل راه اهل بیت (ع) را انتخاب کرده‌ایم.

پناهیان با تاکید بر این که جنایت اعدام شیخ نمر را دیکتاتورها انجام دادند گفت:با نگاهی ژرف نگر به این موضوع می‌رسیم که این جنایت توسط انگلیسی‌ها انجام شده است، چون آنها با پشتیبانی از آل سعود به آنها قدرت و ابزار و سلاح جدید داده‌اند. اکنون آمریکا و انگلیس پشت آل سعود است.

وی افزود: با نگاه ژرف نگر به این موضوع می‌رسیم که آمریکایی‌ها در این جنایت دخیل بودند جالب این است که آمریکایی‌ها به واسطه دموکراسی سلطه پیدا کردند با همین مبنا می‌توان گفت که این جنایت تاریخی دموکراسی است.علامه طباطبایی فرمودند : جنایت دموکراسی بیشتر از دیکتاتوری است چون دیکتاتورها در کشور خود جنایت می‌کنند و دموکراسی در جهان جنایت می‌کند.

پناهیان در ادامه با تاکید بر اینکه آل سعود در صورت عدم حمایت و پشتیبانی از سوی آمریکا از بین خواهد رفت، گفت:‌استکبار جهانی با راه انداختن معادلات پیچیده ای اجازه نمی دهد که عربستان نابود شود. رویکردی که آمریکا در عراق نیز در پیش گرفته و نمی گذارد مردم عراق تروریست ها را از بین ببرند.

وی افزود: شنیده ام علمای عراق به آل سعود پیغام برای اعدام نکردن شیخ نمر دادند و آن‌ها نیز در ازای این کار خواستار حمله نکردن به برخی مناطق در دست تروریست ها شده بودند اما به محض اینکه این موضوع رعایت نشد آل سعود نیز شیخ نمر را اعدام کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا تحت لوای دموکراسی تمامی اقدامات اش را انجام می‌دهد گفت :‌در این شرایط برخی سیاستمداران از دموکراسی حمایت می‌کنند و سوال این است که چرا حامی دموکراسی هستند از آل سعود نیز حمایت می‌کنند؟

پناهیان با بیان اینکه در دانشگاه ها طوری از دموکراسی حرف می زنند که انگار نمی دانند نتیجه دموکراسی چیزی جز جنایت در حق بشریت است، افزود:‌ کثیف ترین جنایت ها را به نام دموکراسی انجام می‌دهد جنایاتی که حتی هیتلر به گرد پای آن نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه آل سعود بدون حمایت از سوی جوامع دموکراتی ظرف یک هفته کارش تمام می شد، گفت: ما با جوامع دموکراتیک در جنگ هستیم جوامعی که تنها به دنبال مشغول کردن ما به مسائل بی ارزش هستند ولی ما باید با ژرف نگری به تمامی مسائل بیاندیشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اسرائیل رژیمی متولد دموکراسی است تصریح کرد: رژیم اسرائیل بعد از پدید آمدن دموکراسی ایجاد شد و تمامی دولت های دموکراتیک غربی پشت سر اش ایستاده اند به همین دلیل وقتی می گوییم مرگ بر اسرائیل یعنی مرگ بر دموکراسی را فریاد می زنیم.

پناهیان در ادامه با بیان اینکه خلافت آل سعود بر ام القرای اسلام تهدیدی برای امت اسلامی به شمار می‌آید گفت: عربستان سرزمینی است که در آن مکه و مدینه قرار دارد. تنها کشوری که نام قبیله ای بر آن گذاشته شده است که نمونه آن را نمی توان در دنیا دید.

وی با اشاره به جنایات داعش تصریح کرد: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد و بعد از آن این قوم تروریستی به شمال سوریه و عراق رفته و آن‌ها نفت را فروخته و سلاح در اختیار می گیرند. به طوری که داعش پنج سال پالایشگاهی را در سوریه در دست داشت اما به محض عقب نشینی از آن منطقه آن پالایشگاه توسط آمریکا بمباران و نابود شد. این اتفاقات را سیاستمداران می‌توانند با استفاده از تریبون های عمومی بیان کنند که در آن صورت قطعا آمریکا نابود خواهد شد. مواردی که نباید به صورت جنجالی و فقط برای جلب توجه باشد.

پناهیان یادآور شد:‌برخی سیاستمداران مواردی را بسیار خوب مطرح کردند ولی در لحظه حساس سکوت کردند ما به آن‌ها می گفتیم که شما را با نام فردی ضد اسرائیلی در دنیا می شناسند پس نسبت به اتفاقات واکنش نشان دهید اما می گفتند که کاری به این کارها ندارند آن‌ها با تمام ادعای حزب الله گری شان بشار اسد را راه ندادند رفتاری که ما را به یاد کارهای اردوغان می اندازد.

وی توضیح داد: اردوغان بازی علیه اسرائیل راه انداخت و امروز می‌گوید که ما به اسرائیل در منطقه نیاز داریم . این خود نشان می‌دهد که ترکیه بازی راه انداخته بود تا وقتی علیه سوریه اقدام کند بگوید کشوری ضد صهیونیستی این کار را کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha