• دوشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94101407406
  • منبع : نمایندگی سمنان

سمنان رنگین‌کمانی از مواد معدنی

سمنان رنگین‌کمانی از مواد معدنی

ایسنا/سمنان ‌معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از استان سمنان به عنوان رنگین‌کمانی از موادمعدنی یاد کرد و با بیان اینکه سمنان، استانی طلایی است، گفت: به دنبال اکتشافات جدیدی که صورت گرفته، چندین معدن طلا نیز در این استان کشف شده است.

‌معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از استان سمنان به عنوان رنگین‌کمانی از موادمعدنی یاد کرد و با بیان اینکه سمنان، استانی طلایی است، گفت: به دنبال اکتشافات جدیدی که صورت گرفته، چندین معدن طلا نیز در این استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، بهروز برنا در دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان، اظهار کرد: 21 استان کشور و از جمله استان سمنان، دارای معادن طلا هستند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند به حوزه استخراج طلا وارد شود، بیان کرد: باید بستر را برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم.

وی، از کشف سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در استان سمنان خبر داد و افزود: در بخش‌های مختلفی از این استان و از جمله در مناطقی از معلمان و طرود، دنیایی از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در سطح وسیعی پخش شده است.

برنا، از وجود سنگ فیروزه در مناطقی از شرق این استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این استان، معادن نقره وجود دارد که از هر تن آن 3.5 کیلو نقره وجود دارد.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، با اشاره به اهمیت سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی یادآور شد: سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در دنیا بیش از 100 میلیارد دلار گردش مالی دارد.

وی،از وجود معادن غنی و سرشار روی در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: معادن روی این استان و از جمله معادن موجود در خارتوران که منطقه‌ای بسیار بکر است، از عیار بسیار بالایی برخوردارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استخراج موادمعدنی قدمت بسیار بالایی در ایران دارد، گفت: تاکنون بیش از 1200 معدن شدادی در کشور شناسایی و کشف شده است که پیشینه برخی از آنها به دوران مادها، هخامنشیان و دوران بعد از آنها می‌رسد.

برنا همچنین از وجود 12 هزار پهنه معدنی در کشور خبر داد و گفت: این پهنه‌ها نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

وی با بیان اینکه ایران را جدول مندلیف می‌دانند، خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق مواد معدنی دنیا در ایران یافت می‌شوند.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور‌ از در دستور کار قرار گرفتن اکتشاف در 15 پهنه معدنی کشور خبر داد و اظهار کرد: ایران از نظر ذخائر موادمعدنی در رتبه نخست منطقه قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha