• چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94100200839
  • منبع : نمایندگی سمنان

‌آلودگی هوای گرمسار تا پایان هفته ادامه دارد

‌آلودگی هوای گرمسار تا پایان هفته ادامه دارد

ایسنا/سمنان ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از ادامه پیدا کردن وضعیت آلودگی هوا در غرب این استان و شهرهای گرمسار و ایوانکی خبر داد و گفت: در بررسی سنجش ذرات محیطی در منطقه گرمسار هوای شهر گرمسار و ایوانکی همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از ادامه پیدا کردن وضعیت آلودگی هوا در غرب این استان و شهرهای گرمسار و ایوانکی خبر داد و گفت: در بررسی سنجش ذرات محیطی در منطقه گرمسار هوای شهر گرمسار و ایوانکی همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

عباسعلی دامنگیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: میزان ذرات صبح امروز در گرمسار بین 135 – 136 بوده است، شاخص کیفی آلودگی هوا از 100 به بالا هوای ناسالم است و از 150 به سمت 200 را وضعیت بسیار ناسالم اعلام می‌کنند که وضعیت هوای گرمسار و ایوانکی امروز چهارشنبه، دوم دی ماه، همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و به سمت بسیار ناسالم پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هواشناسی برای کل استان تا پایان هفته وضعیت پایدار اعلام کرده است و وزش باد و بارندگی نیز در شرایط پایدار وجود نخواهد داشت، این وضعیت و آلودگی هوا در منطقه گرمسار و ایوانکی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و در ‌صورت تداوم این وضعیت و تشدید آلودگی هوا و وضعیت اضطرار، در گرمسار کارگروه آلودگی هوا تشکیل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اعلام کرد: این وضعیت قطعاً متأثر از وضعیت آلودگی هوا در پایتخت و تهران، پاکدشت و... است و همچنین غبار و آلایندگی از جنوب و غرب به سمت استان سمنان نیز مزید بر علت شده است، لذا احتمال تعطیلی مدارس با ادامه پیدا کردن این وضعیت وجود دارد.

دامنگیر خاطرنشان کرد: همچنان به شهروندان، افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه جدی داریم که از تردد بی مورد و غیر ضروری در معابر جداً خودداری کنند، مخصوصاً بیمارانی که در شرایط حساس قرار دارند، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و افراد سالمند و... در منزل بمانند و از تردد در معابر خودداری کنند، مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها ضرورتی بر دایر بودن این مراکز وجود ندارد و حتماً نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین از برحورد جدی با عوامل انسانی تشدید کننده آلودگی هوا، صنایع و واحدهای صنعتی که دارای آلایندگی هستند و سازمان‌ها و افرادی که نسبت به زباله‌سوزی و ضایعات‌سوزی اقدام می‌کنند، خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha