• دوشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94093017934
  • منبع : نمایندگی سمنان

هوای یلدای سمنان ناسالم شد

هوای یلدای سمنان ناسالم شد

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: هوای شهر سمنان از ظهر روز گذشته(یک شنبه29 آذر) وارد مرز ناسالم شده است و امروز 30 آذرماه نیز در بررسی ذرات محیطی مشخص شد که هوای مرکز استان سمنان ،همچنان کمی بالاتر از حد سالم و در رنج اولیه هوای ناسالم قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: هوای شهر سمنان از ظهر روز گذشته(یک شنبه29 آذر) وارد مرز ناسالم شده است و امروز 30 آذرماه نیز در بررسی ذرات محیطی مشخص شد که هوای مرکز استان سمنان ،همچنان کمی بالاتر از حد سالم و در رنج اولیه هوای ناسالم قرار گرفته است.

عباسعلی دامنگیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اعلام این خبر، افزود: هوای استان سمنان از روز گذشته با دستگاه سنجش آلودگی و پرتابل سنجش ذرات محیطی در میادین اصلی شهر اندازه‌گیری شد که طبق بررسی‌های انجام شده هوای دیروز و امروز سمنان به مرز ناسالم رسیده است.

وی ادامه داد: طبق استاندارد‌های جهانی، چنانچه میزان ذرات محیطی، بین صفر تا 50 باشد شاخص هوا در رنج هوای پاک، از 51 تا 100 هوا، سالم و 101 تا 200 هوای ناسالم و بیشتر از آن در حالت اضطرار قرار دارد .

این کارشناس، در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وضعیت فعلی ذرات معلق در هوای سمنان به خبرنگار ایسنا گفت: از روز گذشته این میزان برای شهر سمنان به 105 تا 115 رسیده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان هم‌چنین افزود: به آن دسته از شهروندان که از عارضه بیماری قلبی و تنفسی حاد رنج می‌برند توصیه می‌کنیم از تردد غیرضروری در معابر شهر اجتناب کنند.

دامنگیر اضافه کرد: این وضعیت آلایندگی هوا پدیده‌ای است که در فصل سرما به وجود می‌آید و بر اساس شاخصPSI (سنجش ذرات محیطی)از غرب به شرق حرکت می‌کند، بر همین اساس، استان سمنان در منطقه شرقی استان تهران تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت هوای شهر صنعتی گرمسار که نزدیک‌ترین شهرستان این استان به پایتخت است، یادآور شد: وضعیت هوای شهرستان گرمسار نیز از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استان در حال بررسی است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha