• شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94092816395
  • خبرنگار : 71457

العبادی: ترکیه به دلایل داخلی از خارج کردن نیروهایش هراس دارد/نخست‌وزیر عراق بزودی در چین

العبادی: ترکیه به دلایل داخلی از خارج کردن نیروهایش هراس دارد/نخست‌وزیر عراق بزودی در چین

نخست وزیر عراق تاکید کرد که آنکارا به این دلیل با خارج کردن نیروهایش از عراق مخالف است که مسئولان ترکیه‌ای بنا به دلایل داخلی از انجام این امر هراس دارند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که آنکارا به این دلیل با خارج کردن نیروهایش از عراق مخالف است که مسئولان ترکیه‌ای بنا به دلایل داخلی از انجام این امر هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی عنوان داشت: دولت عراق اجازه ماندن نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق را نمی‌دهد.

وی علت مخالفت آنکارا با بیرون کردن نیروهایش از خاک عراق را این گونه عنوان کرد که مسئولان ترکیه‌ای بنا به دلایل داخلی از انجام این اقدام هراس دارند.

نخست وزیر عراق همچنین نسبت به تلاش‌های برخی از طرف‌ها هشدار داد که در راستای دستورکارها و اهداف مشخصی عمل می‌کنند تا به فتنه انگیزی در عراق بپردازند.

وی تصریح کرد: کشور ما از طریق جانفشانی خود برای دفاع از کشور و مقدسات، شاهد بزرگترین فعالیت داوطبانه بوده است و این والاترین امر داوطلبانه و اوج جانفشانی است تا دیگران آزاد زندگی کنند و به آزادسازی هر وجبی از خاک عراق ادامه می‌دهیم.

نخست وزیر تصریح کرد: ما همچنین با چالش خطرناک کاهش قیمت نفت و چالش فساد مواجه هستیم، اما ما اگر با هم باشیم، پیروز خواهیم شد و قوی‌تر از بحران خارج می‌شویم.

العبادی گفت: ما گام‌هایی داریم که در صورتیکه نیروهای ترکیه‌ای خارج نشوند اتخاذ خواهیم کرد. امروز حق با ما است و جهان نیز با ما است و برخی تلاش می‌کنند تا عراق را پس از اینکه با پیروزی بر تروریسم از احترام جهانیان برخوردار شده است، ضعیف کنند.

وی تصریح کرد: اما کسی که به مردم خود اطمینان دارد، نباید بترسد، چرا که آنها به ما می‌گویند که عقب نشینی می‌کنند و همچنین به آمریکایی‌ها گفته‌اند که عقب نشینی می‌کنند، اما آنها از اعلام این امر هراس دارند.

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق در سفری رسمی در اواسط هفته جاری به چین می‌رود و در جریان این سفر تعدادی از توافق‌های مشترک با هدف تقویت همکاری میان دو کشور امضا می‌شود.

وی در جریان این سفر خود با رئیس جمهور چین و دیگر مقامات این کشور با هدف گسترش روابط میان دو کشور و مردم عراق و چین و نیز تقویت منافع مشترک و امنیت و ثبات در منطقه و جهان رایزنی می‌کند.

همکاری اقتصادی، نظامی و امنیتی محورهای اصلی مذاکرات چین و عراق هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha