• چهارشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94092514473
  • منبع : نمایندگی مرکزی

عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

هزینه‌های انتخاباتی یکی از چشمه‌های ایجاد فساد در کشور است

هزینه‌های انتخاباتی یکی از چشمه‌های ایجاد فساد در کشور است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، هزینه‌های انتخاباتی را یکی از چشمه‌های ایجاد فساد در کشور عنوان کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، هزینه‌های انتخاباتی را یکی از چشمه‌های ایجاد فساد در کشور عنوان کرد.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی در خصوص بررسی لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی با اشاره به اینکه لایحه بسیار خوبی تنظیم شده است، اظهار کرد: بررسی وضعیت مالی و هزینه‌های انتخاباتی در شرایط کنونی بویژه با نزدیک شدن به انتخابات پایان سال ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه لازم است هزینه‌هایی که در جریان انتخابات مختلف کشور صرف می‌شود، به صورت دقیق رصد و شناسایی شود، تصریح کرد: یکی از فضاهایی که ریشه و منشاء فساد در کشور را رقم می‌زند، هزینه‌های انتخاباتی است که خوشبختانه دولت ضرورت توجه به این امر را به خوبی تشخیص داده و در دستور کار خود قرار داده است.

رضایی افزود: کاندیدایی که برای نماینده شدن از نظر مالی از طریق شبکه‌های گوناگون حمایت می‌شود، قطعا بعد از نماینده شدن و ورود به مجلس در جهت تامین منافع این شبکه‌ها و گروه‌ها حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وقوع چنین مباحثی در کشور و بی‌توجهی به این مسائل جای تامل دارد، عنوان کرد: مجلس وظیفه دارد این امور را با جدیت بررسی کرده و به نتیجه مطلوب برساند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این لایحه هنوز به کمیسیون تحویل داده نشده است، گفت: در پاسخ به پرسشی که از هیات رئیسه مجلس به جهت عدم تحویل لایحه به کمیسیون مطرح شد، دلیل این تاخیر تشکیل کمیسیون مشترک عنوان شد که از نظر من تشکیل چنین کمیسیونی با عضویت کمیسیون قضایی، شوراها و اجتماعی بی‌مورد است چراکه می‌توان با یک کمیسیون این لایحه را بررسی کرد.

رضایی اضافه کرد: کمیسیون شوراها می‌تواند لایحه را همسو و در جهت اهداف دولت بررسی کرده و با رعایت همه جوانب آماده سازد و لزومی به ایجاد کمیسیون مشترک وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha