• سه‌شنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092414140
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

برپایی 900 شعبه اخذ رای در خراسان‌شمالی

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: با توجه به این‌که تعداد برپایی شعب اخذ رای پس از تشکیل هیات‌های اجرایی قطعی خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود 900 شعبه اخذ رای در استان برپا شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: با توجه به این‌که تعداد برپایی شعب اخذ رای پس از تشکیل هیات‌های اجرایی قطعی خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود 900 شعبه اخذ رای در استان برپا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، محمدرحیم نوروزیان در نشست خبری اظهار کرد: در مجموع در استان 13 هزار نفر در بخش‌های مختلف برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

وی با بیان این‌که «در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه انتخابیه در استان وجود دارد»، ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 17 حوزه انتخابیه وجود دارد که حوزه‌های شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین اصلی و مابقی فرعی هستند.

وی با بیان این‌که «انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه فاروج و بخش خبوشان با حوزه انتخابیه قوچان برگزار می‌شود» خاطرنشان کرد: در مجموع انتخابات در 25 فرآیند برگزار می‌شود که 23 فرآیند آن الکترونیکی بوده و فقط دو مرحله شامل شمارش آرا و اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی با تاکید بر آموزش به مجریان انتخابات، اظهار کرد: بخشداران و فرمانداران و برخی از دست‌اندر کاران انتخابات همه از آموزش‌های لازم برخوردار شده و در پایان آزمونی نیز برای آن برپا شده است.

وی با بیان این‌که «ابهاماتی ایجاد شده مبنی بر این‌که برخی از فرمانداران تجربه کافی را ندارند»، یادآورشد: سیاست در داخل استان بر این است که همه این افراد از عناصر وزارت کشور انتخاب شوند، حال این‌که فقط یک فرماندار خارج از این سیستم بوده که او نیز از تجربه بسیاری برخوردار بوده و نسبت به قوانین اشراف کامل دارد.

وی با بیان این‌که «در مجموع تعداد اعضای خبرگان رهبری 88 نفر است»، افزود: این در حالیست که از خراسان شمالی و 10 استان دیگر همانند ایلام، بوشهر، زنجان، خراسان جنوبی و یزد در این مجلس یک نماینده حاضر می‌شود.

نوروزیان با ذکر این‌که «هم‌اکنون 36 نفر در استان خراسان شمالی به عنوان نامزد انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی مطرح هستند»، گفت: از مجموع این تعداد 16 نفر مربوط به شهرستان بجنورد می‌باشند.

وی با اشاره به این‌که «براساس آخرین آمار جمعیت استان حدود 900 هزار نفر است»، خاطرنشان کرد: از مجموع این میزان 60 درصد می‌توانند جزء رای دهندگان در انتخابات باشند.

وی با بیان این‌که «نامزدهای انتخاباتی از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند» اظهار کرد: همه فعالیت‌های کاندیداهای انتخاباتی در استان توسط نهادهای نظارتی مورد رصد قرار می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی با بیان این‌که «فعالیت‌های کاندیداهای انتخاباتی در فضای مجازی نیز بررسی می‌شود»، یادآور شد: مردم اطلاعات مربوط به انتخابات و فعالیت‌های کاندیداها را از مراجع رسمی همانند صداو سیما دریافت کنند و به اخبار موجود در برخی از شبکه‌های اجتماعی استناد نکنند.

وی با تاکید بر برپایی انتخابات سالم در کشور و در استان، افزود: دولت فقط مجری برپایی انتخابات بوده و حق هیچ‌گونه دخالت و یا فشاری را بر کسی و یا نهادی ندارد و همه امور نیز تحت نظارت شورای نگهبان و براساس قانون انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که « نامزدهای انتخاباتی از تخریب یکدیگر پرهیز کنند»، خاطرنشان کرد: کاندیداها باید مراقب باشند در استان به مسائل قومی محلی وارد نشده و از دادن وعده‌های مختلف در خصوص تقسیمات کشوری نیز خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha