• دوشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94092313430
  • خبرنگار : 30057

در مراسم تجلیل به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت

تشریح نحوه انتخاب برترین‌های پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی

دبیر ستاد هفته پژوهش جهاد دانشگاهی نحوه انتخاب پژوهشگران برتر این نهاد را تشریح کرد.

دبیر ستاد هفته پژوهش جهاد دانشگاهی نحوه انتخاب پژوهشگران برتر این نهاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، حاجی‌لری در مراسم معرفی برترین‌های پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ، هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای قدردانی از فعالیت‌های پژوهشگران و محققان دانست و افزود: بر اساس تدبیر ریاست جهاد دانشگاهی مقرر شده است از سال جاری در هفته پژوهش با برگزاری مراسمی اقدام به معرفی پژوهشگران و فناوران برتر کنیم.

وی با اشاره به نحوه انتخاب برترین‌های هفته پژوهش جهاد دانشگاهی اظهار داشت: برای این منظور اقدام به ایجاد ستاد هفته پژوهش مرکب از مدیران حوزه‌های پژوهش و فناوری شد تا با تدوین آیین‌نامه‌ای نسبت به برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران جهاد دانشگاهی اقدام شود.

حاجی‌لری ادامه داد: بر این اساس اقدام به معرفی برترین‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی و هنر شد.

حاجی‌لری با تاکید بر این که انتخاب برترین‌ها در حوزه‌های پژوهشگران، مدیران ، پارک‌ها و مراکز رشد، گروه‌های پژوهشی، مراکز خدمات تخصصی، نشریات و کارفرماها بوده است، ادامه داد: در حوزه پژوهشگران برتر بر اساس شاخص‌هایی چون تعداد مقالات علمی، چاپ کتاب، تجاری‌سازی، ثبت پتنت داخلی و خارجی، اقدام به معرفی چهار پژوهشگر برتر شد.

دبیر ستاد هفته پژوهش جهاد دانشگاهی با بیان این که همچنین در بخش مدیران پژوهشی سه نفر به عنوان مدیر پژوهشی برتر معرفی شدند، خاطرنشان کرد: در بخش گروه‌های پژوهشی که اصلی‌ترین ساختارهای پژوهشی جهاد دانشگاهی هستند از میان 135 گروه پژوهشی دو گروه پژوهشی انتخاب شدند.

به گفته وی گروه‌های پژوهشی بر اساس شاخص‌هایی چون تولید دانش فنی، اجرای طرح‌های پژوهشی، ارائه خدمات تخصصی، ثبت اختراع، چاپ و ارائه مقالات علمی در مجامع علمی بین‌المللی، جوایز و رتبه‌های علمی و فرصت‌های مطالعاتی انتخاب شدند.

حاجی‌لری یادآور شد: در بخش مراکز تخصصی از میان 116 مرکز یک مرکز به عنوان مرکز خدمات تخصصی برتر انتخاب شدند.

به گفته وی از میان 19 نشریه و دو فصلنامه علمی پژوهشی تنها یک فصلنامه به عنوان نشریه برتر انتخاب شد.

حاجی‌لری اضافه کرد: از میان 19 مرکز رشد جهاد دانشگاهی یک مرکز رشد و پارک علم و فناوری انتخاب شد.

دبیر ستاد هفته پژوهش با اشاره به انتخاب کارفرماهای برتر توضیح داد: کارفرمای برتر بر اساس میزان اعتماد به پژوهشگران همکاری با فعالیتهای پژوهشی و مشارکت در اجرا انتخاب شدند که بر این اساس هفت کارفرما در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha