• جمعه / ۲۰ آذر ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94092011399
  • خبرنگار : 71430

مخالفان سوری مذاکرات با دولت دمشق را از ژانویه آغاز می‌کنند

مخالفان سوری مذاکرات با دولت دمشق را از ژانویه آغاز می‌کنند

مخالفان سوری که در نشست ریاض شرکت داشتند، اعلام کردند که اوایل ژانویه با دولت سوریه مذاکراتی ار آغاز می‌کنند.

مخالفان سوری که در نشست ریاض شرکت داشتند، اعلام کردند که اوایل ژانویه با دولت سوریه مذاکراتی ار آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، لوی صافی، از مخالفان سوریه شرکت کننده در کنفرانس ریاض که زیر نظر عربستان برگزار شد، گفت که این مذاکرات "بسیار مفید و نتیجه بخش بوده" و همه شرکت کنندگان در آن از جمله گروه شبه نظامی احرار الشام، سند پایانی نشست برای خروج از بحران را امضا کردند.

این سخنان صافی درحالی است که برخی منابع شرکت کننده در نشست ریاض اعلام کرده‌اند که نمایندگان گروه احرار الشام به دلیل اختلافات گسترده نشست ریاض را که عربستان و همپیمانان آن امید زیادی به موفقیت‌اش داشتند، ترک کرده‌اند.

این نشست برای متحد کردن مخالفان به اصطلاح میانه‌رو سوری تشکیل شده‌بود تا آنها بتوانند با تشکیلاتی هماهنگ و با خواسته‌های مشخص در نشست بین‌المللی آتی درباره سوریه که قرار است در نیویورک برگزار شود، شرکت کنند.

گروه‌های مخالف سوری اعلام کردند که این نشست در 10 روز ابتدایی ماه ژانویه برگزار می‌شود اما درباره زمان دقیق و مکان این نشست و اسامی شرکت‌کنندگان در آن توضیحی ندادند.

هند اباوات، از دیگر مخالفان سوری اعلام کرد که مخالفان بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه توافق نظر دارند. وی گفت که مخالفان خواهان کاهش رنج‌های مردم سوریه هستند.

در بیانیه پایای این نشست مخالفان سوریه بر لزوم برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در آغاز مرحله انتقال سیاسی و پایبندی به حفظ نهادهای دولتی و بازسازی ساختار ارتش و موسسات امنیتی سوریه تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر مخالفت خود با حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه تاکید و خواهان خروج فوری آن‌ها از این کشور شدند.

مخالفان همچنین اعلام کردند که حل بحران سوریه در درجه اول باید براساس توافق نامه‌های بین المللی از راه سیاسی صورت گرفته و تضمین‌های بین المللی که در این خصوص داده شده، اجرایی شود و اجرای روند انتقال سیاسی در سوریه مسئولیتی برعهده مسئولان سوری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha