• یکشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94091508550

واکنش متفاوت گروه‌های مذهبی آلمان به اقدام نظامی این کشور در سوریه

اقدام نظامی آلمان در سوریه واکنش متفاوت گروه‌های مذهبی در این کشور را در پی داشت. شورای مرکزی مسلمانان و کلیسای کاتولیک با مداخله نظامی در سوریه مخالفت کردند. کلیسای پروتستان اما به‌ طور مشروط از این اقدام حمایت می‌کند.

اقدام نظامی آلمان در سوریه واکنش متفاوت گروه‌های مذهبی در این کشور را در پی داشت. شورای مرکزی مسلمانان و کلیسای کاتولیک با مداخله نظامی در سوریه مخالفت کردند. کلیسای پروتستان اما به‌ طور مشروط از این اقدام حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان از شرکت ارتش آلمان در جنگ علیه گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.

مازیک در گفت‌گویی با روزنامه "نویه اوزنابرکر" چاپ آلمان گفت که بهترین و نیرومندترین سلاح برای مقابله با تروریسم "جلوگیری از ارسال سلاح به گروه‌های متخاصم در سوریه" است.

این انتقاد پس از آن صورت می‌گیرد که پارلمان آلمان در روز جمعه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ارتش این کشور مجاز است که در کنار نیروهای بین‌المللی وارد مبارزه با داعش در سوریه شود.

به گفته رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان، بهترین اقدام برای پایان دادن به بحران سوریه مذاکره میان قدرت‌های منطقه‌ای است.

مازیک تاکید کرد که تنها با اتخاذ برنامه‌ای در جهت صلح و آشتی می‌توان چشم‌اندازی برای زندگی و نه جنگ و فلاکت در سوریه ترسیم کرد.

مازیک گفت: «تنها از این طریق می‌توان ریشه‌ ترور و دیکتاتوری را در سراسر جهان خشکاند.»

رئیس شورای مرکزی مسلمانان تصریح کرد که گروه‌های القاعده و داعش نتیجه "سیاست کاملاً اشتباه جنگ‌طلبانه" در منطقه بوده است.

مازیک با اشاره به پیامدهای جنگ عراق افزود: پیشبرد سیاست جنگ‌طلبانه یکی از دلایلی است که "امروزه ما را با شکلی افراطی و غیرطبیعی از مسلمانان مظنون" مواجهه ساخته است.

شورای مرکزی مسلمانان یکی از چند تشکل سراسری مسلمانان در آلمان به شمار می‌آید.

کلیسای کاتولیک در آلمان نیز پیرامون درستی عملیات نظامی ارتش این کشور در سوریه ابراز تردید کرد.

هاینتس-یوزف آلگرمیسن، اسقف کلیسای کاتولیک و رئیس جنبش صلح کاتولیک‌ها در آلمان حضور ارتش آلمان در سوریه را یک "ماجراجویی نظامی" بدون هدف و پایان خواند.

راینهارد مارکس، کاردینال کاتولیک و دبیرکل کنفرانس اسقف‌های آلمان نیز از ورود نظامی آلمان به بحران سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد که حل بحران سوریه تنها از طریق نظامی ممکن نیست.

کاردینال مارکس گفت: «بدون ایده‌ای بلندمت نمی‌توان به صلح دست یافت.»

کلیسای پروتستان آلمان در زمینه ورود آلمان نظامی به بحران سوریه دارای موضع واحدی نیست.

اما هاینریش بدفورد-اشتروم، دبیرکل شورای کلیسای پروتستان موافقت خود را با اقدام نظامی آلمان در سوریه منوط به موفقیت این عملیات دانست.

او گفت: «اگر این اطمینان وجود داشته باشد که این اقدام سبب خاموشی غرش سلاح‌های طرف‌های متخاصم و باند جنایتکار داعش در سوریه و عراق می‌شود و زمینه ارتزاق تروریسم در منطقه را می‌خشکاند می‌توان با آن موافق بود.»

در مقابل کلیسای پروتستان بادن در جنوب آلمان تصریح کرد که مخالف عملیات نظامی آلمان در سوریه است.

در بیانیه کلیسای پروتستان بادن آمده است که پارلمان آلمان از این منطق پیروی می‌کند: «با قدرت نظامی می‌توان امنیت بیشتری بوجود آورد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha