• سه‌شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94091006351
  • خبرنگار : 90136

دولت می‌توانست به جای حمایت از خودروسازان، نوسازی بافت‎های فرسوده را در اولویت قرار دهد

دولت می‌توانست به جای حمایت از خودروسازان، نوسازی بافت‎های فرسوده را در اولویت قرار دهد

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: دولت به جای اختصاص وام 25 میلیون تومانی با سود مناسب 16 درصد به خودروسازان می‎توانست وضعیت مسکن شهری را سر و سامان دهد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: دولت به جای اختصاص وام 25 میلیون تومانی با سود مناسب 16 درصد به خودروسازان می‎توانست وضعیت مسکن شهری را سر و سامان دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جعفر قادری در حاشیه نشست «نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت بانکداری در شرایط پساتحریم»، به موضوع جایگاه اقتصاد شهری در بسته خروج از رکود پرداخت و گفت: متأسفانه ظرفیت‏های اقتصاد شهری در این بسته، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که ورود این حجم از خودرو به طور یکجا در سطح کلان شهرها می‏تواند چالش‏هایی همچون ترافیک و افزایش آلودگی هوا را تشدید کند.

او با اشاره به اینکه به نظر ما بهتر بود دولت این حجم از نقدینگی را صرف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی می‎کرد، یادآور شد: متأسفانه این ناوگان در سطح کشور، وضعیت مناسبی ندارد و همین عامل، چالش‎های متعددی را در فضای شهری پدید آورده است.

وی با بیان این‎که به غیر از ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی بافت‎های فرسوده نیز می‏توانست گزینه مناسب‏ت‌ری به جای خودروسازان باشد، گفت: اگر این تسهیلات به سمت بازسازی بافت‏های فرسوده سوق داده می‏شد، بخش عمده‎ای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلان‏شهری مانند تهران، حل و فصل می‏‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha