در صورت توقف مازاد خودروهای سنگین در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، این شرکتها ملزم به پرداخت روزانه یک هزارم قیمت خودرو به عنوان جریمه هستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، در صورت توقف خودرو در نمایندگیهای خدمات پس از فروش به میزان بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد تعمیر و رفع عیب، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت مبلغی به عنوان خسارت خواب خودرو به مالک آن است.
در این قانون میزان خسارت خواب خودروهای سنگین معادل روزانه یک هزارم قیمت خودرو تعیین شده است. در این زمینه در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو قید شده است:" در خودروهای سنگین (مینیبوس، میدلباس، اتوبوس، کامیون، کامیونت، کشنده) به ازای هر روز توقف مازاد، به مقدار یک هزارم بهای خودروی مشتری با نظر کارشناس رسمی دادگستری به عنوان هزینه توقف خودرو توسط عرضهکننده به مصرفکننده پرداخت میشود".
در تبصره این قانون نیز قید شده است:" در صورتیکه توقف خودروی سنگین بیش از یک ماه به طول انجامد، با موافقت کتبی مصرفکننده برای هر روز توقف خودرو مازاد بر یک ماه، عرضهکننده ملزم به پرداخت دو ده هزارم بهای خودرو علاوه بر مقدار قبلی، است".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییسجمهوری، اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات