• سه‌شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 94090302118
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

شایعه جراحت شدید سردار سلیمانی

شایعه جراحت شدید سردار سلیمانی

شبکه العربیه مدعی شد قاسم سلیمانی در حلب زخمی شده و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.

شبکه العربیه مدعی شد قاسم سلیمانی در حلب زخمی شده و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.

به گزارش ایسنا، «باشگاه خبرنگاران جوان» نوشت: شبکه سعودی العربیه با انتشار خبری مدعی شد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، در سوریه به شدت زخمی شده است.

این شبکه به نقل از یکی از پایگاه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب مدعی شد: قاسم سلیمانی 12 روز پیش با دو نفر از همراهانش در درگیری‌های حلب و در پی شلیک موشک تاو به شدت زخمی شد.

العربیه در ادامه مدعی شد: طبق گزارش‌های رسیده، ژنرال سلیمانی پس از امدادهای اولیه به تهران منتقل شد و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری است.

همچنین، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌گو با العربیه تصریح کرد: ما از گزارش‌هایی که درباره زخمی شدن قاسم سلیمانی منتشر شده است، اطلاع داریم؛ اما اکنون نمی‌توانیم آنها را تأیید کنیم.

العربیه در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: طبق گزارش این پایگاه، در پی زخمی شدن قاسم سلیمانی و انتقال وی به تهران، هفته گذشته یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس، رهبری نیروهای ایرانی را در سوریه برعهده گرفت.

این رسانه در ادامه به نقل از یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در تهران مدعی شد: تأکید شده است خبر زخمی شدن قاسم سلیمانی مخفی بماند؛ چراکه انتشار این خبر سبب یأس و ناامیدی نیروهای ایرانی در سوریه خواهد شد.

العربیه در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: تاکنون شمار زیادی از افسران سپاه پاسداران ایران در درگیری‌های کنونی سوریه کشته شده‌اند که از مهمترین آنها ژنرال حسین همدانی، از مشاوران ارشد سپاه پاسداران و فرمانده تیپ محمد رسول‌الله بود. قاسم سلیمانی پس از کشته شدن ژنرال حسین همدانی، شخصاً فرماندهی نیروهای ایرانی را در سوریه برعهده گرفت، اما با وجود اینکه به تازگی 2000 نیروی اضافی به سوریه اعزام شده‌اند و کمک‌های مادی و نظامی به گردان «حزب‌الله» عراق، «گردان فاطمیون» متشکل از برادران افغان «زینبیون» از پاکستانی‌ها و حزب‌الله لبنان افزایش یافته است، این نیروها که از حمایت هوایی روسیه برخوردارند، نتوانسته‌اند عملیات زمینی را به نفع خود تغییر دهند.

در ادامه ادعاهای این شبکه سعودی آمده است: ژنرال سلیمانی تلاش کرد پس از بازگشت از مسکو در ماه اوت (مرداد ماه) پیروزی‌های میدانی به دست آورد. از این رو ژنرال سلیمانی و حسین همدانی 5 اکتبر 2015 (13 مهر) با رهبر انقلاب دیدار و طرح «ماه محرم» را به منظور بازپس‌گیری حلب از معارضان سوری مطرح کردند. اما کشته شدن سردار همدانی در 8 اکتبر (16 مهر) سبب شد سردار سلیمانی شخصاً فرماندهی نیروهای حاضر در سوریه را برعهده گیرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جنگ رسانه‌ای - روانی سعودی‌ها با ایران به داستانی عادی و تکراری بدل شده‌ است. خبر زخمی شدن و شهادت سردار سلیمانی در هفته‌های اخیر بار‌ها در رسانه‌های سعودی و عربی منتشر شده است؛ اما این ماجراجویی رسانه‌ای تا حدی نخ‌نما شده که مقامات کشورمان دیگر حتی وقت خود را برای تکذیب آن تلف نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۵:۱۴

حاج قاسم اگر خدای نکرده يک روز شهيد هم بشود توانسته هزاران قاسم سليماني تربيت کند. اشتباه دشمن اين است که خيال ميکنن دين ما و عقايد ما و آرمان و هدف ما با شهيد شدن قاسم سليماني يا شهيد همداني به پايان ميرسد. نه بي عقلها، ما تازه روحيه ميگيريم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۰

خدا ايشان را از هر گزنده در پناه خودش حفظ کند انشاءالله

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۰:۳۳

خدا حافظشان هست. و ما در دفاع مقدس بارها نشان داديم که از اين دست ادم هاي جسور و با منش بسيار داريم. جوانان الان هم مثل همان زمان جنگ 8 ساله؛ پاش بيفته شک نکنيد از تمام ابزار ها و جانشان پاي ايران و ايراني هستند. امتحانش مجاني است.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۷:۵۲

خداوند از عمر من حقير بردارد و به عمر سردار رشيد اسلام سردار سليماني بيفزايد. انشاءاله با دعاي امام زمان در پناه خداوند سردار سليماني هميشه صحيح سالم باشند و هر روز مشت محکمي بر دهان تروريست جهاني بزنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۸:۰۰

با سلام و دعاي خير براي سردار رشيد و بي ادعاي اسلام سرورم سردار سليماني , من نه نظامي هستم و نه در ارگان خاصي فعاليت دارم صرفا يک کارمند ساده مسلمان ايراني ام , ايشان نمونه کامل شهامت و شجاعت هستند والا ميتونستن در کمال رفاه زندگي کنن و شرايطش رو هم داشتند اما سکوت در مقابل ظلم و جنايت را خيانت به اسلام دانسته و در خط مقدم جنگ حضور دارند ؛ واقعا حيف نيست چنين مردي در رختخواب و بدون هدف ديار فاني را ترک نمايد ؛ شهادت آرزوي مردان پاک و بي ادعاست . والسلام