• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94090100551
  • خبرنگار : 71516

باج‌ کری به عباس درباره مذاکرات صلح خاورمیانه

باج‌ کری به عباس درباره مذاکرات صلح خاورمیانه

یک مسئول ارشد فلسطینی اعلام کرد که جان کری در دیدارش با محمود عباس تسهیلات اقتصادی و امنیتی را در مقابل ازسرگیری روند صلح خاورمیانه مطرح خواهد کرد.

یک مسئول ارشد فلسطینی اعلام کرد که جان کری در دیدارش با محمود عباس تسهیلات اقتصادی و امنیتی را در مقابل ازسرگیری روند صلح خاورمیانه مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری "قدس" فلسطین، یک مسئول عالی‌رتبه فلسطینی ضمن اشاره به اهداف جان کری، وزیر خارجه آمریکا از سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت که وی در این سفر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و طی آن ارائه تسهیلات اقتصادی و امنیتی را در مقابل ازسرگیری روند صلح خاورمیانه پیشنهاد خواهد کرد.

این منبع اعلام کرد که محمود عباس با سفر کری به فلسطین و تلاش‌هایش برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه مخالف نیست اما با این پیشنهادات مخالفت خواهد کرد.

این منبع تاکید کرد که عباس به آمریکایی‌ها ابلاغ کرده باید مشکل اساسی حل و فصل شود نه اینکه با ارائه پیشنهادات اقتصادی و امنیتی مسئله را دور زد.

عباس همچنین گفته است که مشکل سیاسی کاملا مشخص است و آن ادامه اشغالگری است نه امنیت و اقتصاد.

این مسئول فلسطینی که گفته می‌شود از مسئولان نزدیک به عباس است در ادامه گفت: جهان وجود اشغالگران و زمین‌خواری از طریق شهرک سازی‌ها برای عدم تحقق تشکیل کشور فلسطین را درک می‌کند.

قیس ابولیلی، عضو دفتر سیاسی جبهه "دموکرات" نیز تاکید کرد که آمریکا از طریق سفر جان کری به منطقه تلاش می‌کند تا از طریق پیشنهاداتی "پوچ و بی فایده" خلأ سیاسی را پر کند. آمریکا در طول هفته‌های گذشته از رهبران فلسطین خواسته تا فرصتی را برای رسیدن به توافق با اسرائیل به واشنگتن بدهند.

واشنگتن که در دوره گذشته رهبری مذاکرات صلح خاورمیانه را برعهده داشت نتوانست توافق میان فلسطین و اسرائیل را برقرار سازد. در دوره اخیر نیز تنش و درگیری میان دو طرف بالا گرفته و ده‌ها فلسطینی طی درگیری‌ها شهید شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha