• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94090100210
  • خبرنگار : 71089

محکومیت حوادث تروریستی پاریس از سوی مسلمانان

مسلمانان در فرانسه و در سراسر جهان حملات تروریستی در پاریس را محکوم کردند.

مسلمانان در فرانسه و در سراسر جهان حملات تروریستی در پاریس را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک مسلمان فرانسوی در یک پیام ویدئویی به جامعه مسلمان پیشنهاد داد که جنگ علیه تروریسم را خود رهبری کنند. "باسم بریکی" از شهر ونیسیو در شرق فرانسه در کلیپ ویدئویی قویا حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس را که منجر به کشته شدن 130 نفر و صدها نفر زخمی شد، محکوم کرد.

وی در این ویدئو گفت: خطاب به همه مسلمانان فرانسه می‌گویم بیایید از دین زیبای خود محافظت کنیم. بیایید و به دنبال یافتن فریبکارانی باشیم که تظاهر می‌کنند مسلمان هستند و مردم را می‌کشند. این وظیفه ماست که آنها را پیدا کنیم نه مسوولان کشور.

این جوان مسلمان فرانسوی در ادامه از مسلمانان درخواست کرده که هر گونه اقدام مشکوکی را به مسوولان کشور بدون ترس و نگرانی از اینکه به عنوان یک خائن دیده بشوند، گزارش دهند.

وی با ابراز تاسف ادامه داد: اکنون بسیاری از مردم به شکل اجتناب ناپذیری درباره مسلمانان صلح طلب سر درگم شده‌اند اما مردم دانا می‌دانند که این حملات ربطی به اسلام ندارد.

این کلیپ ویدئویی که در فضای اینترنت موجود است، یک نمونه از اقدامات مسلمانان در فرانسه در راستای محکومیت جهانی تروریسم پس از وقوع آن حوادث تروریستی در پاریس است؛ حوادثی که مسوولیت آن را داعش بر عهده گرفت و مرگبارترین حوادث در فرانسه پس از جنگ جهانی دوم بود.

هم چنین یک مسلمان چشم بسته که در میدان "رپوبلیک" در میان بسیاری از فرانسوی‌هایی که برای ادای احترام به قربانیان حوادث تروریستی اخیر به آنجا آمدند، ایستاد و گفت: من مسلمان هستم. اما به من می‌گویند که تروریست هستم. من به شما اعتماد می‌کنم. شما به من اعتماد می‌کنید؟ اگر اعتماد می‌کنید، من را به آغوش بگیرید.

بر اساس ویدئوهای آن روز، افراد حاضر در آن میدان یکی پس از دیگری وی را در آغوش گرفتند. سپس وی با بر داشتن پوشش چشم خود از همه به خاطر اینکه وی را بغل کردند، تشکر کرد. وی گفت: من این پیام را به همه اعلام می‌کنم که من مسلمان هستم اما این مساله من را یک تروریست نمی‌کند. من هرگز کسی را نکشتم. من عمیقا برای قربانیان حوادث اخیر متاسفم.

این فرد مسلمان ادامه داد: تروریست کسی است که می‌تواند دیگری را بدون هیچ دلیلی بکشد. اما یک مسلمان واقعی هرگز نمی‌تواند اینکار را انجام دهد زیرا اسلام آن را ممنوع کرده است.

این ویدئو تاکنون از سوی یک میلیون و نهصد هزار نفر تماشا شده است.

محکومیت مسلمانان علیه حملات تروریستی به فرانسه ختم نمی‌شود.

هم چنین یک روز پس از این حادثه شورای روابط اسلامی-آمریکایی با صدور بیانیه‌ای حوادث پاریس را محکوم کرد.

هم چنین برخی از کشورهای عربی، با مردم فرانسه ابراز همدردی کردند.

از سوی دیگر نخست وزیر مالزی آمادگی خود را برای مبارزه با گروههای افراط گرا اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha