• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94090100009
  • خبرنگار : 71417

نمایندگان آمریکایی: اوباما برای مقابله با داعش اقدام کند، نه براندازی اسد

گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از رییس‌جمهوری این کشور خواسته‌اند تلاش‌ها برای سرنگون کردن بشار اسد را متوقف و بر مبارزه با داعش تمرکز کند.

گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از رییس‌جمهوری این کشور خواسته‌اند تلاش‌ها برای سرنگون کردن بشار اسد را متوقف و بر مبارزه با داعش تمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از باراک اوباما، رییس‌جمهوری این کشور خواسته‌اند که تلاش‌های خود برای برانداختن بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه را متوقف کند و تمام اقداماتش را بر مبارزه با گروه تروریستی داعش متمرکز سازد.

تولسی گابارد، نماینده دموکرات و آستین اسکات، نماینده جمهوری‌خواه به دنبال آن هستند تا قانونی را برای پایان دادن به جنگی که آمریکا برای سرنگون کردن اسد به راه انداخته است، به تصویب برسانند.

آستین در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار کرد: تلاش برای برکنار کردن اسد در این مرحله مفید نیست و نباید هدف اصلی ما باشد.

گابارد نیز خاطرنشان کرد: آمریکا مشغول دو جنگ در سوریه است که جنگ نخست علیه داعش و افراط‌گرایان بوده و کنگره مجوز آن را پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر صادر کرده است. جنگ دوم اما جنگی غیر قانونی برای براندازی دولت اسد در سوریه است.

وی تاکید کرد که کنگره با تلاش‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای حمایت از گروه‌های جناح مخالف سوریه موافق نبوده و مجوزی برای این کار صادر نکرده است.

این نماینده دموکرات در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که اسد باید کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد:‌ چنانچه اسد کنار گذاشته شود، داعش، النصره، القاعده و گروه‌های افراط‌گرای دیگر تمام سوریه را خواهند گرفت و قوی‌تر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha