• شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94083017919
  • خبرنگار : 71402

بلژیک سطح آماد‌ه‌باش خود را به بالاترین حد رساند

بلژیک سطح آماد‌ه‌باش خود را به بالاترین حد رساند

با گذشت هشت روز از حملات پاریس، مرکز ملی بحران بلژیک امروز (شنبه) نسبت به "تهدیدی قریب‌الوقوع" هشدار داده و سطح هشدار تروریستی در بروکسل را به بالاترین حد خود رسانده است.

با گذشت هشت روز از حملات پاریس، مرکز ملی بحران بلژیک امروز (شنبه) نسبت به "تهدیدی قریب‌الوقوع" هشدار داده و سطح هشدار تروریستی در بروکسل را به بالاترین حد خود رسانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مرکز ملی بحران که بخشی از وزارت کشور بلژیک است، آمده است: براساس تازه‌ترین برآوردها، این مرکز سطح هشدار تروریستی را به سطح چهار افزایش داده است که بیانگر تهدیدی بسیار جدی برای منطقه بروکسل است.

این مرکز پس از حملات خونبار پاریس که 130 کشته بر جای گذاشت و به دنبال تشدید تدابیر امنیتی در اروپا گفته است: تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که یک تهدید جدی و قریب‌الوقوع وجود دارد که نیازمند تدابیر امنیتی ویژه‌ای است و باید توصیه‌های ویژه‌ای به شهروندان شود.

این مرکز به شهروندان هشدار داد که از مکان‌های عمومی شلوغ همانند کنسرت‌ها و یا مراکز حمل و نقل در پایتخت بلژیک دوری کنند؛ جایی که محل استقرار مقر اتحادیه اروپا و ناتو است. در همین حال بازرسان بلژیکی چند ساعت پیش مظنون سومی را به ظن همدستی و مشارکت در حملات تروریستی پاریس متهم کردند. این متهم نامش فاش نشده و علاوه بر آن، دو تن دیگر به ظن کمک به صالح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس در شب انجام حملات، متهم شدند.

عبدالسلام ساکن بلژیک بوده و برادر وی ابراهیم عبدالسلام خودش را در کافه‌ای در پاریس منفجر کرد. گمان می‌رود صالح عبدالسلام در بلژیک باشد و جستجو برای یافتن وی ادامه دارد. وی ارتباط نزدیکی با عبدالحمید ابوعواد، طراح اصلی حملات پاریس داشت که گفته می‌شود در حمله چهارشنبه گذشته پلیس فرانسه در حومه شمالی پاریس کشته شد.

هر دوی آنها در منطقه فقیرنشین مولنبیک بروکسل بزرگ شده‌اند که به عنوان "پایتخت جهادی بلژیک" شناخته می‌شود و دوره‌ای را در کنار تروریست‌های داعش در سوریه جنگیده‌ بودند.

در همین حال به دنبال اعلام حالت فوق‌العاده، متروی بروکسل به دلایل امنیتی تعطیل شد. هنوز علت بستن مترو اعلام نشده و مرکز ملی بحران بلژیک (OCAM) گفته است که آنها پیشنهاد تعطیلی چهار خط اصلی مترو تا فردا (یکشنبه) را داده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های بلژیکی گزارش دادند که نیروهای عملیاتی جمعه شب در عملیاتی در محله مولنبیک بروکسل مواد منفجره و مواد شیمیایی کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha