• چهارشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94082716401
  • خبرنگار : 71477

با انتقاد از مخالفان پذیرش آوارگان؛

اوباما، پوتین را یک "شریک تاثیرگذار" خواند

اوباما، پوتین را یک "شریک تاثیرگذار" خواند

رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) ضمن تحسین نقش روسیه در مذاکرات مربوط به پایان بحران سوریه، دورنمای روابط بهتر را در صورتی که مسکو حملات نظامی‌اش را بر مواضع داعش متمرکز کند، پیشنهاد داد.

رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) ضمن تحسین نقش روسیه در مذاکرات مربوط به پایان بحران سوریه، دورنمای روابط بهتر را در صورتی که مسکو حملات نظامی‌اش را بر مواضع داعش متمرکز کند، پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با بنیگنو آکوئینو، رئیس جمهوری فیلیپین در مانیل، در مذاکرات با اشاره به مذاکرات بین‌المللی در اتریش گفت: روسیه در مذاکرات وین با هدف ایجاد یک گذار سیاسی یک شریک تاثیرگذار و موثر بود. اما همچنان اختلافاتی در خصوص سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و تمرکز نظامی کنونی مسکو در دفاع از او وجود دارد.

وی افزود: در اینجا نکته‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه مسکو همچنان خواهان حفظ اسد بر سر قدرت است. البته این اختلافات مانع ما بر سر چگونگی ایجاد یک آتش‌بس نمی‌شوند.

اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه تمرکز نظامی‌اش را از دفاع بر سر اسد به حمله به مواضع گروه تروریستی داعش تغییر دهد.

اوباما گفت: مسکو در حملات نظامی اولیه خود در روسیه بیشتر به کمک به بشار اسد تمرکز کرده بود. در واقع اگر روسیه تمرکز خود و ارتشش را به داعش که تهدید اصلی محسوب می‌شود، تغییر دهد، ما بسیار خوشحال می‌شویم چرا که می‌خواهیم شاهد چنین تغییری باشیم. ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم که آیا روسیه توجه بیشتر خود را به مواضع داعش معطوف می‌کند یا خیر. اگر این تغییر صورت نگیرد از آن استقبال خواهیم کرد.

اوباما همچنین از اظهارنظر برخی در مخالفت از پذیرش آوارگان سوری انتقاد کرد و گفت: این مخالفت‌ها نتیجه عکس خواهد داشت و مانند ابزاری برای جذب افراد بیشتر به داعش عمل می‌کند.

فرماندار هفت ایالت آمریکا اخیرا از پذیرش آوارگان سوری امتناع کرده بودند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که درخواست‌ها برای توقف ورود آوارگان پیامدهای سیاسی برای آمریکا خواهد داشت چون جهان این مساله را که مبالغه‌آمیز و هیستیریک است، پیگیری می‌کند.

در همین حال اوباما در سخنرانی خود به پکن پرداخت و گفت: چین باید ادعاهای قلمرویی و جزیره سازی‌های خود در دریای چین جنوبی را متوقف کند.

وی بار دیگر بر تعهد آمریکا نسبت به دفاع و امنیت فیلیپین، یکی از طرفین این مناقشه تاکید کرد.

اوباما در حاشیه نشست آسیا - پاسفیک گفت: من با تمامی مدعیان مالکیت بر این راه آبی رایزنی می‌کنم تا راه حلی برای اختلافاتشان پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha