• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94082515128
  • خبرنگار : 71402

کامرون: به متقاعد کردن قانونگذاران برای حمایت از حملات هوایی در سوریه نیاز داریم

کامرون: به متقاعد کردن قانونگذاران برای حمایت از حملات هوایی در سوریه نیاز داریم

نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) گفت که کشورش می‌خواهد حملات هوایی علیه داعش در سوریه انجام دهد اما هنوز به متقاعد کردن قانونگذاران بیشتری برای حمایت از این اقدام نیاز دارد.

نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) گفت که کشورش می‌خواهد حملات هوایی علیه داعش در سوریه انجام دهد اما هنوز به متقاعد کردن قانونگذاران بیشتری برای حمایت از این اقدام نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با رادیو بی‌.بی‌.سی گفت: همواره گفته‌ام که اعتقاد دارم داعش مرزی میان عراق و سوریه نمی‌شناسد و ما هم باید اینگونه باشیم اما من باید استدلال کنم، باید آن را به پارلمان ببرم و لازم دارم که تعداد افراد بیشتری را متقاعد کنم.

وی افزود: ما این طرح را تا زمانی که مطمئن نشده‌ایم که میزان رای کافی بدست می آورد، به پارلمان نمی‌بریم چراکه ناکامی در آن تبعات نامناسبی به همراه خواهد داشت و این تنها مربوط به لطمه به دولت نیست بلکه لطمه به کشور و لطمه به وجهه آن در جهان است.

انگلیس هم‌اکنون در کمپین بمباران‌ها در عراق نقش دارد اما کامرون در سال 2013 از کسب رای مثبت پارلمان انگلیس برای گسترش این حملات به سوریه باز ماند. با این حال کامرون گفت که اگر منافع انگلیس به خطر بیفتد، وی اقدام مستقیم فوری انجام می‌دهد و به حملات پهپادی ماه اوت که شبه‌نظامیان انگلیسی را کشت، اشاره کرد.

کامرون در ادامه گفت که سرویس های امنیتی انگلیس از ماه ژوئن حدود هفت حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند و در ادامه تاکید کرد که شبه‌نظامیان بازگشته از سوریه تهدیدی روز افزون هستند. وی گفت: از شش ماه پیش تقریبا هفت حمله از سوی سرویس های امنیتی و اطلاعاتی خنثی شد. با این حال حملاتی در سطح کوچکتر انجام شده است. ما از فعالیت این کانون‌های عملیاتی در سوریه اطلاع داشتیم که مردم کشور ما را افراطی می‌کنند و از همه مهمتر اینکه این افراد را برای انجام حمله در کشورهای مبدا می‌فرستند.

نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس گفت که مذاکرات روز شنبه وین درخصوص سوریه با پیشرفت‌هایی درباره نحوه مقابله با داعش همراه بوده است. کامرون تاکید کرد: شما نمی‌توانید از عهده داعش بربیایید مگر اینکه به سازش سیاسی درباره سوریه دست یابید که شما را قادر سازد برای همیشه این سازمان را تضعیف و نابود کنید.

وی در ادامه سخنان مداخله‌جویانه خود را تکرار کرده و گفت که هر راه حل سازشی باید شامل عزل بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه باشد؛ مساله‌ای که محل اختلاف میان غرب و روسیه است.

در همین حال رسانه‌های انگلیس امروز گزارش دادند که لندن 1900 نیروی امنیتی و اطلاعاتی دیگر برای مقابله با خشونت تروریست‌ها جذب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha