• یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94082414266
  • خبرنگار : 71129

حملات پاریس احتمالا به تشدید اقدامات آمریکا علیه داعش می‌انجامد

حملات پاریس احتمالا به تشدید اقدامات آمریکا علیه داعش می‌انجامد

حملات تروریستی در پاریس احتمالا رییس جمهوری آمریکا را مجبور می‌کند تا حملات خود علیه داعش در عراق و سوریه را تشدید کند.

حملات تروریستی در پاریس احتمالا رییس جمهوری آمریکا را مجبور می‌کند تا حملات خود علیه داعش در عراق و سوریه را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزای اسوشیتدپرس، البته این بدان معنا نیست که آمریکا یا نیروهای بین المللی به استقرار نیروی زمینی در این دو کشور علیه داعش بپردازند.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره ضرورت تغییر در مواضع غرب علیه داعش گفت: یقینا حملات پاریس ترتیب اولویت‌ها برای آمریکا و کشورهای عضو ناتو را تغییر خواهد داد.

آنتونی کوردسمان، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه نیز در این باره گفت:‌ شما نمی توانید داعش را تنها با بمباران از بین ببرید.

وی به همراه دیگر تحلیلگران دفاعی آمریکا می‌گویند ایالات متحده ممکن است به صورت تدریجی مشاوران نظامی خود را به سمت خطوط مقدم پیش برده و در کنار نیروهای عراقی و نیروهای ضد داعش در سوریه قرار دهد اما اقدامات مشابه در تشدید حمایت از نیروهای محلی بعید است که به سرعت ثمربخش باشد.

این تحلیل‌گر ادامه داد، سال‌ها حملات تروریستی تراژدیک نظیر آنچه که در پاریس رخ داد همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ راه حلی به این زودی‌ها به دست نمی‌آید.

استفان بیدل، پرفسور دانشگاه جورج واشنگتن در امور بین الملل نیز گفت: حمله روز جمعه در پاریس ممکن است یک الزام سیاسی را برای انجام اقدامات نظامی بیشتر علیه داعش به دست دهد اما انجام حمله‌های زمینی آمریکا برای این کار اشتباه است.

وی ادامه داد: برای شکست داعش صدها هزار نیروی زمینی از کشورهای غربی نیاز است.

جیمز استاوریدس، دریادار بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده ارشد ناتو در اروپا بین سال های 2009 تا 2013 نیز در این باره گفت:‌ ناتو باید حالا نقش نظامی خود را نشان دهد. اقدامات ناتو باید به صورت معنادار و در مقیاسی ارزنده باشد.

وی ادامه داد: نیروهای ویژه ناتو باید در عراق و سوریه و بعنوان تعلیم دهندگان نیروهای مبارز علیه داعش مستقر شوند. آنها همچنین باید به جمع آوری اطلاعات بپردازند و حملات را رهبری کنند. قدرت نرم در خاورمیانه تاکنون عمل کرده اما در حال حاضر باید از قدرت سخت استفاده کرد. زمان آن رسیده تا ناتو علیه داعش از قدرت نظامی بهره ببرد.

ریچارد فونتان، رییس اندیشکده مرکز امنیت جدید آمریکا در واشنگتن در این باره گفت:‌ دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به طور حتم باید راه های جدیدی را برای تسریع کمپین نظامی خود علیه داعش در نظر بگیرد.

وی که پیشتر مشاور سیاست خارجی سناتور جان مک کین بود، ادامه داد:‌ اوباما باید دست کم دو تغییر اساسی را در عراق انجام دهد؛ استقرار مشاوران نظامی آمریکایی در واحدهای نظامی عراقی نزدیک به خطوط مقدم و استقرار کنترل کنندگان هوایی در صحنه نبرد برای ارتقای تاثیر حملات هوایی امریکا علیه داعش.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha