• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94081810805
  • خبرنگار : 71448

خسروتاج اعلام کرد

تحویل فوری خودروهای فروش اقساطی/ ثبت‌نام بیش از 5000 نفر در روز اول

تحویل فوری خودروهای فروش اقساطی/ ثبت‌نام بیش از 5000 نفر در روز اول

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه تحویل خودروهای فروخته شده از طریق طرح تسهیلات تسریع در رونق اقتصادی (وام 25 میلیون تومانی) فوری است، گفت: تا ساعت 13:30 امروز (دوشنبه) بیش از 5000 ثبت نام برای فروش خودرو انجام شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه تحویل خودروهای فروخته شده از طریق طرح تسهیلات تسریع در رونق اقتصادی (وام 25 میلیون تومانی) فوری است، گفت: تا ساعت 13:30 امروز (دوشنبه) بیش از 5000 ثبت نام برای فروش خودرو انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجتبی خسروتاج امروز - دوشنبه - در حاشیه بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشست خبری تبیین طرح خرید کالای ایرانی اظهار کرد: قرار‌ شده تحویل خودرو ظرف مدت یک هفته پس از انعقاد قرار‌داد انجام شود.

تا اتمام اقساط، سند به نام مشتری زده نمی‌شود

وی گفت:‌ سند به نام مشتری زده نمی‌شود تا زمانی که پرداخت اقساط تمام شود. اگر کسی می‌خواهد خودروی خود را بفروشد باید کل مبلغ اقساط را تسویه کند.

به گفته خسروتاج، از ساعت 10 صبح امروز ( به عنوان اولین روز اجرای طرح) تاکنون ثبت‌نام برای فروش بیش از 5000 هزار دستگاه خودرو انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: پراید و تندر 90 سهم 99 درصدی در ثبت‌ فروش را داشته‌اند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه گفته می‌شود از ابتدا قرار بوده سود تسهیلات خودرو 12 درصد باشد و خودروسازان موافقت نکردند، تصریح کرد: چنین چیزی اصلا وجود ندارد و از همان ابتدا بحث نرخ سود 12 درصدی مطرح نبود و این موضوع تنها برای کارت‌های اعتباری خرید کالاست.

26 نوع خودرو مشمول طرح فروش اقساطی

خسروتاج با بیان اینکه 26 نوع خودرو مشمول این طرح می‌شوند، ادامه داد: از این تعداد هشت نوع خودرو مربوط به خودروسازهای کوچک و 18 نوع مربوط به ایران خودرو و سایپاست که در مجموع این 26 نوع خودرو در سال گذشته 957 هزار دستگاه تولید داشته است.

وی در پاسخ به چرایی شامل شدن خودروهای چینی در این طرح گفت: از مجموع خودروهای تولید شده تنها 5.6 درصد مربوط به سایر خودروهاسازها غیر از ایران خودرو و سایپاست و دلیل اینکه این خودروها نیز در این طرح مشمول شدند این است که ما مجبوریم به خواسته همه مصرف‌کنندگان پاسخگو باشیم و ممکن است برخی افراد نیازمند خودروهای سایر خودروسازها باشند.

دلیل کاهش زمان تقسیط وام خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره کاهش زمان تقسیط تسهیلات خودرو از هفت سال به چهار سال، گفت: از همان ابتدا گفتیم که تسهیلات تا هفت سال ارائه می‌شود و بانک مرکزی در این زمینه چهار سال از این زمان را تامین مالی می‌کند و مابقی آن به دلیل ایجاد رقابت بین خودروسازان در اختیار خود آنها قرار می‌گیرد.

به گفته خسروتاج، در این طرح پنج بانک همکاری خواهند داشت که بانک کشاورزی برای تراکتور و کمباین و بانک‌های تجارت، سپه، صادرات و ملت برای سایر خودروها فعالیت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه در سایت وزارت صنعت و معدن فضایی برای اعلام فهرست کالاهای مشمول کارت اعتباری، خرید کالا هستند وجود دارد گفت: تاکنون 3 هزار و 656 کد کالا وارد سیستم شده که 52 واحد تولیدی را شامل می‌شود.

خسروتاج با بیان این‌که واحدهای تولیدی از طریق اینترنتی نیز می‌توانند محصولات خود را بفروشند اظهار کرد: بیش از 36 واحد تولیدی از این طریق اقدام به فروش کالاهای خود می‌کنند که این فهرست هر دو هفته یک بار به روز می‌شود.

وی درباره احتمال اعمال تخفیف برای کالاهای مذکور گفت: با توجه به این‌که فضای ایجاد شده بین تولیدکنندگان رقابتی است قطعا باید با مکانیزم‌های تخفیف وارد بازار شوند و امیدواریم که این موضوع زمینه‌ساز ایجاد رقابت در بازار شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رانتی برای اعلام فهرست کالاهای مشخص شده وجود نداشته است گفت: به هر حال این‌که همه واحدها بتوانند فورا کد کالاهای خود را مشخص و به وزارت صنعت ارسال کنند ممکن نبود و پس از برگزاری جلساتی با تشکل‌های ذیربط بخشی از کالاهایی که آمادگی بیشتر و سهم عمده‌ای از بازار را داشتند در مرحله اولیه معرفی شدند که این فهرست قطعا در ادامه بیشتر خواهد شد و محدودیتی برای اقلام و تولیدکنندگان وجود ندارد.

خسروتاج در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور برندهای خارجی که اقدام به تولید یا مونتاژ در داخل کشور می‌کنند در فهرست وزارت صنعت گفت: در مرحله اول تاکید ما این است که تمامی کالاهای مشمول طرح کارت اعتباری، کالاهای تولید داخل و برندهای ایرانی باشند اما در فاز بعدی برندهایی که در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خارجی در بازار حضور دارند نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برخی تشکل‌ها می گویند با ما درباره این طرح مشورتی نشده گفت: ما دو نوع تشکل صنفی از جمله تولیدی و توزیعی داریم که ما در این طرح در اکثر موارد بحث‌هایی با تشکل‌های تولیدی مربوطه داشته‌ایم و ممکن است برخی اتحادیه‌ها توزیعی بوده باشند و به همین دلیل با آن‌ها صحبتی نشده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۱۲

کاش براي ازدواج جوانان و شروع زندگي وام مي دادند که فکر کنم روز اول چند ميليون نفر ثبت نام مي کردند.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۴:۲۸

حمايت از مافياي خودرو در اين کشور ابدي است. مردم به راحتي مديريت مي شوند چون مافيا مي داند چه کند همانند مک دونالدو، کوکا و لابي صهيونيست در جهان با اين تفاوت که محصولات آنها با کيفيت و مدرن است ولي مصرف ما بي کيفيت

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۳۵

ماندم معطل. نمیدانم آخه پرايد که قيمت واقعي‌اش 7 ميلیونه چرا بايد با وام نزديکه چهل پنجاه میليون بالاش پول بديم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۴۰

افرين به اين دولت كه نه تنها خودروسازارن را وادار به كاهش قيمت و اقزايش كيفيت نكردند بلكه مردم رو هم با وام كذايي به پای خرید آوردن

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۴۲

خوب کاملا مشخص شده که اين کمپين توهمي بيش نبوده و مشکل مردم کمبود نقدينگي هست.....کمپيني هايي که از ادبيات خيانت و فحاشي نسبت به هموطنانشون استفاده ميکردند بايد شکستشون رو الان جشن بگيرن

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۹

کيفيت ماشين هاي سايپا و ايران خودرو هم توهم هست؟؟؟ گروني اين ماشينا توهمه؟؟؟؟؟ پيشرفت نکردن و عين حال گرون شدنشون توهمه؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۵۱

اگر خبر فروش 5000 دستگاه در روز اول درست باشه بايد به حال مردم و ترافيک خيابانها و جاده ها گريه کرد ...حتما خودرو سازان خيلي خوشحالند

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۴:۵۵

کجا تحويل فوري ميدن؟!! نمايندگي سايپا ميگفت 40روز ديگه ماشينو تحويل ميدن. اصلا هرکي يه حرفي ميزنه. اون از بازپرداخت 7سال که اجرا نميشه، همشون 4ساله ميدن. اينم از اين

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۰۱

چرا در اين چند سال اين همه کمک به اینها کردن؟ به صنعت نساجي و صنايعي که حرفي براي گفتن داشتيم داده نشد! نساجي که از ترکيه ميتوانستيم جلوتر باشم و در نساجي قدمت و خلاقيت داشتيم. در اين مدت تعداد زيادي کارخانه ها لطمه خوردند

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۲

در مدت چند روز ده بار حرفتون عوض شد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۲۳

اينهمه بمباران تبلیغاتي و آخرش تحميل شرايط دلخواه مافياي خودرو

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۴۲

من امروز نرسيدم ثبت نام كنم واقعاً شلوغ بود .كار قشنگي بود با اندك پول ميشه صاحب خودرو شد.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۴:۳۵

ساده

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۵۲

کي ميره 6-7 سال قسط بده واسه پرايد ؟!..فکر کنم استقبال خوبي بشه

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۰:۰۷

شرايط وام خودرو به چه شکل است

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۲۳:۵۵

من امروز رفتم گفتن سايت بسته اس

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۰۲:۲۷

واقعا تاسف داره کاش اين بودجه صرف پروژه هاي تحقيقاتي خوابيده ميشد.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۹

خريدار فکر ميکنه با 4 ،5 تومن صاحب ماشين ميشه ولي خبر نداره که بابتش بايد 30،40 تومن به يه پرايد بي کيفيت و بي ارزش بده تازه تو قسطاش بمونه حتي نميتونه بفروشه. اصلا شرايط خوبي نيس.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۹ ۱۷:۳۰

ان‌شاءالله هفت سال ديگه همو ميبينيم

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۰۹:۳۰

يکي طبل مي زد بهش گفتند چرا صدا نداره گفت صداش بعدا در مي آید. حکايت ماشينهاي بي کيفيت ما هم همينه.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۴:۲۶

مردم ما همواره مظلوم واقع ميشن. کسي که آرزوي داشتن خوردو رو داشته الان بي درنگ اقدام کرده. اينا همون قشر فقير و زحمت کشي هستند که کار ميکنند تا يه عده ديگه پولدار شن. يا بساز بندازا پولاشونو ميگيرن يا کاسباي بازار. الانم که خودروسازها با خودروهاي بي کيفيت. آقايون زندگي با قسط مثل زندونه. ماشين همينجوريش هزينه است واي به حال اقساطيش. بعد 4 سال پرايد 30 تومني تو 10 تومنم نميخرند. 20 ميليون ضرر دادي. با هواپيما جابجا بشي اينقدر برات هزينه نميشه والا.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۴:۴۴

ساده اي برادر