• شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94081609231
  • منبع : نمایندگی لرستان

دبیر ستاد کل هفته پژوهش در لرستان:

ایده‎ها و خلاقیت‎ها، جمع‎آوری و ساماندهی شوند

دبیر ستاد کل هفته پژوهش در لرستان گفت: دستاورد محققان در هفته پژوهش تجلی می‎یابد.

دبیر ستاد کل هفته پژوهش در لرستان گفت: دستاورد محققان در هفته پژوهش تجلی می‎یابد.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با بیان اینکه فلسفه وجودی هفته پژوهش، بیان، تجلیل و نمایش زحمات محققان و پژوهشگران است، اظهار کرد: این هفته فرصتی مناسب برای توجه و تمرکز به امر تحقیق است.

وی با اشاره به اهداف عملیاتی در این هفته، اظهار کرد: عرضه عملکردهای مطالعاتی دانشگاه‎ها، دستگاه‎های اجرایی و موسسات پژوهشی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران، ارزیابی فعالیت‎های پژوهشی و فناوری دانشگاه‎ها و مراکز رشد و حساسیت و توجه مدیران استانی به فعالیت‎های پژوهشی و فناوری از اهداف عملیاتی ستاد هفته پژوهش است.

عزیزی با اشاره به برنامه‎های استانی هفته پژوهش، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و احیاناً رونمایی از دستاوردهای جدید، جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری، جشنواره ایده‎های برتر و حمایت از بازار ایده‎ها در استان، نمایشگاه‎های فن‎بازار، مستندسازی یافته‎ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری جدید از برنامه‎های هفته پژوهش استان خواهد بود.

رئیس دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه در طی یکسال اخیر 18 هیأت علمی دانشگاه لرستان از استادیاری به مرتبه دانشیاری و یک نفر از دانشیاری به استادتمامی ارتقا یافتند، افزود: در هفته پژوهش و در جشنواره از این افراد تجلیل و بهای علمی و معنوی و مادی برای آنها لحاظ می‎شود.

وی حمایت از بازار ایده در استان را بستر اولیه برای حل معضل بیکاری دانست و با اشاره به اینکه برای پیشبرد این هدف باید ایده‎ها و خلاقیت‎ها با همکاری استانداری، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی جمع‎آوری و ساماندهی شوند، تصریح کرد: تبدیل ایده‎ها به فناوری و نهایتاً کار و کارآفرینی می‎تواند در راستای توسعه استان و کشور موثر افتد.

عزیزی یادآور شد: در نمایشگاه‎های فن‎بازار، فناوری‎ها که حاصل ایده‎ها هستند به نمایش گذاشته می‎شوند، همچنین مستندسازی یافته‎ها و دستاوردهای پژوهش و فناوری جدید انجام می‎شود.

دبیر ستاد کل هفته پژوهش لرستان خاطرنشان کرد: در نهایت پژوهشگران برتر در روزهای پایانی هفته پژوهش شناسایی و به ستاد کشور معرفی می‎شوند که امید می‎رود در ستاد کشوری لرستان بتواند رتبه‎های یک تا سه را کسب کند.

وی اضافه کرد: وظایف این ستاد در راستای اهداف تعریف شده است، همچنین تصویب سیاست‎ها و جهت‎گیری اصلی و تعیین راهبردها در هفته پژوهش انجام شده است.

عزیزی هماهنگی و تصویب برنامه‎ها در هفته‎ پژوهش با اعضای ستاد، در نظر گرفتن برنامه‎های پیشنهادی برای کمیته‎ها و تعیین منابع مالی برای برگزاری برنامه‎های هفته پژوهش را از وظایف ستاد هفته پژوهش دانست و بیان کرد: رئیس ستاد هفته پژوهش، استاندار و دبیر ستاد دانشگاه لرستان است همچنین معاونان پژوهشی دانشگاه‎های استان بنا به تایید رئیس ستاد به عنوان اعضای ستاد انتخاب می‎شوند.

دبیر ستاد کل هفته پژوهش در لرستان گفت: بنیاد علمی نخبگان، پارک علم و فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‎ای، صدا و سیما، محیط زیست، جهاد دانشگاهی، شهرداری، مرکز تحقیقات انتظامی، مدیرکل دفتر پژوهش استانداری به عنوان اعضای ستاد معرفی شدند.

وی اضافه کرد: بنا داریم یکی از شرکت‎های دانش‎بنیان را به عنوان شرکت برتر استان در ستاد بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha