• جمعه / ۱۵ آبان ۱۳۹۴ / ۰۳:۱۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94081508481
  • خبرنگار : 71186

خودروسازان باید حساب پس بدهند

خودروسازان باید حساب پس بدهند

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف خواهند بود به صورت دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کنند.

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف خواهند بود به صورت دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مصرف‌کنندگان از خدمات فروش و پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور ناراضی هستند.

در این زمینه در حوزه خدمات پس از فروش، سه عامل "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوعات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته و خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند به صورت دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود و شرکت خدمات پس از فروش را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کنند.

در این زمینه در ماده 57 این قانون آمده است:" عرضه‌کننده و واسطه خدمات پس از فروش موظف است نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان را در شرکت و کلیه نمایندگی‌های مجاز مستقر کند و گزارش عملکرد دوره‌ای خود را به مراجع ذیربط (سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) ارسال کند".

پیش‌بینی این موضوع در آیین‌نامه جدید این قانون در حالی است که اخیرا اعلام شد با وجود گذشت چند سال از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو از اجرای یکی از مهمترین بندهای آن که پرداخت جریمه خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها است، خودداری کرده‌اند.

به این ترتیب وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ناچار شد با ارسال ابلاغیه‌ای به خودروسازان و واردکنندگان خودرو، از آنها بخواهد قانون پرداخت جریمه خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها را تا پایان امسال به طور کامل اجرایی کنند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۴:۲۲

خخخخخخ خودروساز؟حساب ؟؟؟ خنده دار بود

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۵:۴۵

اين همه مرگ پدر خانواده ها مرگ جوان خانواده و مرگ ايرانيان كه تعداشون از تعداد كشته هاي جنگ تحميلي بيشتر است كي پاسخگو است چرا يكبار براي هميشه يه تصميم درست نميگيريد شما كسي رو بيكار نكنيد قرارداد درست و حسابي ببنديد خودروي با كيفيت توليد كنيد قطعه ساز بي كيفيت رو دورشو خط بكشيد فكر جان مردم باشيد جمعيت ايران رو به كاهش است

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۶ ۰۸:۵۸

سازمان حمايت از خودرو سازان تا حالا کجا تشريف داشتيد که يهوووووو اين قانون لازم الاجرا شد. يعني اگه مردم خودرو مي خريدند تا 20 سال ديگه صداتون در نمي يومد.