• دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081106108
  • خبرنگار : 71234

افضلی‌فرد مطرح کرد

دعوت از ایران برای نشست حل بحران سوریه دلیلی بر اقتدار روز افزون کشورمان

دعوت از ایران برای نشست حل بحران سوریه دلیلی بر اقتدار روز افزون کشورمان

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه دعوت از ایران برای حضور در نشست وین جهت حل بحران سوریه دلیل دیگری بر اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی است گفت:‌در این شرایط رژیم آل سعود به جای حرف‌های ریاکارانه در مورد انتخابات آزاد سوریه مزدورانش را از یمن جمع کند.

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه دعوت از ایران برای حضور در نشست وین جهت حل بحران سوریه دلیل دیگری بر اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی است گفت:‌در این شرایط رژیم آل سعود به جای حرف‌های ریاکارانه در مورد انتخابات آزاد سوریه مزدورانش را از یمن جمع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا؛ مصطفی افضلی‌فرد در نطق میان دستور در صحن علنی امروز دوشنبه با قدردانی از مردم بخصوص حسینیه اردبیل برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به حضور ایران در نشست وین درمورد سوریه گفت: دعوت از جمهوری اسلامی برای حضور در نشست وین در خصوص حل بحران سوریه دلیل دیگری بر اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی است که دشمنان چاره‌ای جز تمکین در برابر آن ندارند.

وی افزود:‌دراین شرایط رژیم مرتجع و خبیث آل سعود به جای حرفهای ریاکارانه در مورد انتخابات آزاد سوریه مزدوران جنایتکار خود را از این کشور جمع آوری کرده و به جنایات وحشیانه‌اش علیه مردم مظلوم یمن پاسخ دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه دموکراسی گزینشی غرب مدت هاست که برای افکار عمومی جهان رو شده است افزود:‌ جهانیان می‌دانند که از دریچه منافع نامشروع غربی‌ها می‌توان دموکراسی واقعی در سوریه را دیکتاتوری و جنایات و کشتار مردم بیگناه یمن را عین دموکراسی نامید. حال این که تنوع و بیداری افکار عمومی زمینه‌ای برای افول زودهنگام تفکرات لیبرال دموکراسی است تا به زودی همانند کمونیسم شاهد به موزه رفتن این تفکر غیر منطقی و تبعیض آلود باشیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت:‌ در مجلس شاهد به وجود آمدن فضایی هستیم تا نمایندگان نتوانند از سازوکار و اختیارات قانونی شان برای پیگیری حقوق و مطالبات مردم استفاده کنند. سوال این است که اگر وزیر، مدیر و یا رئیس سازمانی به تعهدات و وظایف قانونی‌اش عمل نکند و این رویکرد باعث از بین رفتن حق مردم شود، نباید از ابزار تذکر و طرح سوال و استیضاح استفاده کرد؟

وی افزود: آیا در این شرایط باید با انگ سیاسی و تبلیغاتی زدن به نمایندگان زمینه ناکارآمدی آن‌ها را فراهم کرد؟ آیا این رویکرد به نفع کشور است؟ حال اینکه باید بدون توجه به نتایج انتخابات آینده باید به وظایف قانونی‌مان یعنی دفاع از حقوق مردم در حوزه تقنین و نظارت عمل کنیم.

افضلی فرد با اشاره به نامه چهار وزیر کابینه دولت در خصوص خروج از رکود گفت: نامه چهار نفر از وزیران دولت تدبیر و امید خطاب به رئیس جمهور بخشی از واقعیات اقتصادی موجود را بیان می‌کنند. همچنین سخنان مشاور اقتصادی رئیس جمهور نیز صحه ای بر این موارد گذاشته است. حال انتظار می رود با این نامه دردمندانه و دلسوزانه ناظر بر اعلام نگرانی از رکود و گرانی، برخورد مناسب، عالمانه و منطقی می شد نه اینکه سخنانی از جنس حرف های آقای ترکان و اتهامات وارده به وزرا را شاهد باشیم که نشان داد برخی از دوستان دولت هیچ نقد دلسوزانه حتی از خانواده تدبیر و امید را بر نمی تابند که این رویکرد نگرانی‌ها را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: با وجودی که پایین آمدن نرخ تورم یک امتیاز است همه صاحب نظران اقتصادی بر این نکته تاکید دارند که پایین آمدن نرخ تورم زمانی موفقیت کامل محسوب می‌شود که به همراه رفع رکود باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: آقای رحمانی فضلی به وظیفه قانونی خود به اجرای مصوبات کمیسیون اصل 90 در صیانت از حق الناس در خصوص انتخابات های شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان های البرز و چهارمحال و بختیاری عمل کنیم تا مبادا حقوق حقه مردم مشمول مرور زمان شود.

افضلی فرد با بیان اینکه طبق اصول 3،31 و 43 قانون اساسی تامین مسکن متناسب با نیاز برای اقشار مختلف و محرومان از مسکن حق شهروندی و تکلیفی حاکمیتی است گفت: دولت موظف است برای تحقق مسکن با اولویت نیازمندان تمامی امکاناتش را به کار گیرد. حال اینکه اکنون حدود یک میلیون خانوار چشم به راه مسکنشان برای رهایی از اجاره نشینی هستند و اعتبار لازم از سوی بانک مرکزی با دوره تنفس سه ساله در اختیار بانک مسکن قرار گرفته و نزدیک به 7000 میلیارد تومان در اختیار این بانک برای تخصیص به مسکن مهر قرار دارد.

وی با قدردانی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای دادن دستور اجرایی شدن مصوبه هیأت دولت در خصوص پرداخت مشوق های صادراتی برای سیب زمینی کاران استان اردبیل در عین حال گفت: تاکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مصوبه مجلس در خصوص ماده 180 قانون برنامها پنجم را اجرایی نکرده و رقمی از این ماده را تخصیص نداده است. این رویکرد موجب به هم خوردن برنامه های مصوب شورای استان در تکمیل برخی از پروژه های نیمه تمام شده است.

افضلی فرد در ادامه با طرح این پرسش که برنامه های وزارت کار و شورای عالی اشتغال برای پایین آمدن نرخ بیکاری چیست گفت:‌ عمل نکردن به تعهد تامین اعتبار لازم تسهیلات اشتغال زایی توسط بانک های عامل در کنار نرخ بالای سود تسهیلات بانکی و نرخ بالای بیمه تامین اجتماعی به ویژه تعلل و سهل انگاری در تعیین تکلیف واحدهای تولیدی مشکل دار باعث ناکامی در ایجاد اشتغال پایدار شده است.

وی ادامه داد: بنا بود دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال اقدام اساسی کند اما با گذشت بیش از دو سال از روی کار آمدن دولت شاهد برنامه های کاربردی برای تقلیل نرخ بیکاری نیستیم. آیا موقع آن فرانرسیده که به اصلی ترین خواسته مردم یعنی ایجاد اشتغال پایدار توجه اساسی و حقیقی شود.

نماینده مردم اردبیل در پایان با انتقاد از وزیر نیرو برای اجرایی نکردن تعهداتش در خصوص اجرایی شدن مصوبات کمیسیون تخصیص آب در تامین حق آبه و اعتبار انتقال آب شرب اردبیل گفت:‌ از مجموع 800 میلیارد اعتبار بحران تنها 4 میلیارد به استان اردبیل اختصاص یافته است. آیا موقع آن نرسیده که به تعهدات خودمان در قبال ملت ایران عمل کنیم؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha