• یکشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94080300777
  • خبرنگار : 71474

یک کارشناس هوایی با اشاره به اولویت های پس از برجام

افزایش بهره‌وری در سایه نوسازی ناوگان

افزایش بهره‌وری در سایه نوسازی ناوگان

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است در روزهای پس از اجرای برجام استفاده از حداکثر توان داخلی و بالا بردن سطح بهره وری در استفاده از منابع اقتصادی کشور اهمیت بسیار بالایی دارد.

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است در روزهای پس از اجرای برجام استفاده از حداکثر توان داخلی و بالا بردن سطح بهره وری در استفاده از منابع اقتصادی کشور اهمیت بسیار بالایی دارد.

بشارتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: اگر بخواهیم در روزهایی که اقتصاد ایران بار دیگر به عرصه جهانی باز می گردد به مشکلات سابق دچار نشویم و واردات محور اقتصاد نشود باید نگاهی ویژه به افزایش بهره وری صورت گیرد و بیشترین استفاده از منابع داخلی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی این رویکرد در شرایطی اجرایی خواهد شد که صنعت هواپیمایی ایران بیشترین نیاز را به جذب هواپیماهای جدید دارد و قطعا نمی توان نیاز جدی کشور در این عرصه را فراموش کرد.

این کارشناس صنعت هواپیمایی تاکید کرد : در حال حاضر نزدیک به نیمی از هواپیماهای موجود در ناوگان ایران زمین گیر هستند و مابقی نیز میانگین سنی نسبتا بالایی دارند. این در شرایطی است که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده ما نزدیک به 400 هواپیمای جدید نیاز خواهیم داشت و قطعا فضای پس از برجام بهترین فرصت را به ما می دهد که نیاز ناوگان خود را تامین کنیم.

بشارتی حفظ نگاه دوگانه در سیاست های پس از لغو تحریم ها را جز اولویت های اصلی کشور برشمرد و گفت: اگر بنا باشد سیاست های اقتصادی مقاومتی پیگیری شوند قطعا استفاده حداکثری از توان داخلی و البته بهره گیری از فضای ایجاد شده برای اقتصاد کشور امری حیاتی و کلیدی است که باید در کنار هم مورد بهره برداری قرار گیرند. صنعت هواپیمایی ایران در کنار نیاز به هواپیماهای جدید باید در تجهیز امکانات و جذب سرمایه گذار برای فرودگاه های خود نیز اقدام کند و ماه های آینده فرصتی مناسب برای این امر ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک ارزیابی جدی از وضعیت نیازهای صنعت هواپیمایی به طوری که بتواند به شکلی دقیق آینده سیاست ها را روشن کند در طول ماه های آینده اهمیت خواهد داشت. در قالب این برنامه ریزی می توان هم نیازهای آینده بازار را تامین کرد و هم اولویت های اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه بلندمدت کشور را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha