• یکشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94072616974
  • خبرنگار : 71443

از سرگیری رایزنی‌های آمریکا و صهیونیست‌ها برای عقب نماندن از توافق هسته‌ای

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت:‌ آمریکا و اسراییل رایزنی‌های خود درباره‌ی کمک‌های نظامی را که در اعتراض به توافق هسته‌ای متوقف شده بود، از سر گرفته‌اند.

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت:‌ آمریکا و اسراییل رایزنی‌های خود درباره‌ی کمک‌های نظامی را که در اعتراض به توافق هسته‌ای متوقف شده بود، از سر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایریان (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ی اورشلیم پست، ران درمر سفیر اسراییل در واشنگتن روز یک شنبه با انتشار یادداشتی در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت: اکنون که توافق هسته‌ای ایران و گرو 1+5 در مسیر حرکت رو به جلو است ، اسراییل نیز رو به جلو حرکت خواهد کرد و امیدوار است به یک سیاست مشترک با آمریکا برای مواجهه با ادامه خطرات ایران دست یابد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این در اعتراض به توافق هسته‌ای مذاکرات با آمریکا را درباره‌ی یک بسته کمک نظامی 10 ساله متوقف کرده بود. آمریکا در حالی سالانه کمک‌های نظامی به ارزش سه میلیارد دلار به اسراییل اعطا می‌کند که در سال 2017 پایان خواهد یافت. دو طرف در این رایزنی‌ها به دنبال افزایش و گسترش این کمکهای نظامی هستند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: ران درمر در یادداشت خود گفت که رایزنی‌ها با هدف دستیابی به یک نقطه مشترک میان واشنگتن و تل آویو هفته گذشه در آمریکا از سر گرفته شده است.

پیش از توقف این رایزنی‌ها دو طرف در حال گفت و گو بر سر یک بسته نظامی بودند که ارزشی بالغ بر 3.6 تا 3.7 میلیارد دلار داشته است که به گفته مقامات صهیونیستی در صورت درخواست اسراییل ممکن است افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 در تیر ماه سال جاری پس از نزدیک به دو سال رایزنی به یک توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های چند جانبه علیه کشورمان دست یافتند. رژیم صهیونیستی از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای با آن مخالفت و حتی پس از حصول توافق برای ممانعت از اجرای آن تلاش زیادی کرد. اما اکنون این توافق تاریخی در مرحله اجرا قرار گرفته است.

روز یک شنبه (امروز) که روز عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نام گرفته است، دو طرف اقدامات اولیه را آن گونه که در توافق تعیین شده است انجام خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha