• یکشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 94072616961
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

در ماه محرم باید از شور به شعور حسینی برسیم

در ماه محرم باید از شور به شعور حسینی برسیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه ما در عزاداری‌ها شور را زیاد کرده و کمتر به مباحث شعوری می‌پردازیم در حالی‌که در ماه محرم باید از شور به شعور حسینی برسیم.

مسئول تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه ما در عزاداری‌ها شور را زیاد کرده و کمتر به مباحث شعوری می‌پردازیم در حالی‌که در ماه محرم باید از شور به شعور حسینی برسیم.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا یزدانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت دو فریضه‌ی الهی امر به معروف و نهی در بقای اسلام، اظهار کرد: متأسفانه این دو فریضه‌ی الهی در جامعه به فراموشی سپرده شده است.

وی مادی‌گرایی، تجمل‌گرایی و جمله غلط «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» را از علل فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: افزایش هزینه‌های زندگی و دور شدن از مسائل معنوی و محتوایی موجب شده به سمت معروف‌ها نرویم و از کنار منکرات به‌راحتی عبور کنیم.

یزدانی حمایت‌ نکردن‌ها را از دیگر علل فراموشی این دو فریضه دانست و تصریح کرد: مرحله‌ی سوم امر به معروف و نهی از منکر برخورد دولت و حکومت است که اگر حمایتی از سوی دولت‌ها وجود نداشته باشد، قشری که نسبت به احکام دین آگاهی بیشتری دارند، نسبت به ادای این دو فریضه دلسرد می‌شوند.

مسئول تذکر لسانی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین مباحث انقلاب عظیم عاشورا همراهی شور حسینی در کنار شعور حسینی است، گفت: متأسفانه ما در عزاداری‌ها شور را زیاد کرده و کمتر به مباحث شعوری می‌پردازیم در حالی‌که در ماه محرم باید از شور حسینی به شعور حسینی برسیم.

وی امربه معروف و نهی از منکر را راه بقا و تقویت اسلام دانست و گفت: هدف از قیام امام حسین(ع)، احیای این دو فریضه الهی در جامعه بود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر فضای احزاب و سیاسی‌بازی این دو فریضه‌ی الهی را تحت‌تأثیر قرار داده است و برخی احزاب برای رسیدن به اهدافشان از این فرائض سوءاستفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha