• یکشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94072616853
  • خبرنگار : 71516

نعیم قاسم: فلسطینی‌ها ترس به جان اسرائیلی‌ها انداخته‌اند

نعیم قاسم: فلسطینی‌ها ترس به جان اسرائیلی‌ها انداخته‌اند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که گزینه این حزب برای حضور در سوریه گزینه‌ای درست و به جا بوده است چراکه مانع سقوط نظام سوریه شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که گزینه این حزب برای حضور در سوریه گزینه‌ای درست و به جا بوده است چراکه مانع سقوط نظام سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حسینیه الهادی گفت: ما با مقاومت خود به لبنان عزت و کرامت بخشیدیم. برای وطن خود ثبات، امنیت و قدرت آوردیم. از لبنان در برابر تجاوز اسرائیل محافظت کردیم. به ما می‌گویند چرا در جنگ شرکت می‌کنیم؟ این افراد خواهان این هستند که لبنان آزاد و مستقل باشد اما معتقدند که آزادی بدون فداکاری و ایثار به دست می‌آید. ما فداکاری می‌کنیم و شهید می‌دهیم و هرگز از گزینه خود کناره گیری نخواهیم کرد بلکه همچنان به مقابله ادامه می‌دهیم.

وی افزود: گزینه ما برای جنگ در سوریه گزینه‌ای درست و به جا بوده است و هیچ جایگزینی ندارد. نتیجه‌ای که ما از این گزینه گرفتیم بسیار مهم است چراکه مانع سرنگونی نظام سوریه شد و امنیت و صلح را برای منطقه ما به ارمغان آورد. شهدا برای ما مایه عزت و شرف و کرامت هستند و ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

قاسم تاکید کرد: با وجود مقاومت آیا رژیم اشغالگر اسرائیل می‌تواند آرامش داشته باشد؟ خیر اگر مقاومت لبنان و فلسطین نبودند اسرائیل از ترس به خود نمی‌لرزید. ما امروز می‌بینیم که اسرائیل به دلیل وجود فلسطینی‌های مقاوم و شریف دچار دستپاچگی شده است؛ فلسطینی‌هایی که با خنجر، چاقو، زیر گرفتن و روش‌های جدید به جنگ اسرائیلی‌ها رفته و ترس و دلهره را به جان اسرائیلی‌ها انداخته‌اند. دلیل این مساله تنها اراده مقاومت و مخالفت فلسطین با اشغالگران اسرائیلی است.

وی گفت: لبنان امروز در مرحله رکود قرار دارد کسی که خواهان حل بحران در کشور است باید دنبال راهکار باشد همانطور که ما طی روزهای اخیر برای یافتن راه حلی دست به کار شده‌ایم. ائتلاف 14 مارس با اقدامات نامناسبی که انجام می‌دهد در حال مانع تراشی بر سر حل بحران است. با وجود این اقدامات آیا می‌توان در چنین فضایی رئیس جمهور را انتخاب کرد. ما خواهان رئیس‌جمهوری هستیم که قوی باشد و تمامی مردم لبنان او را قبول داشته باشند اما آن‌ها خواهان رئیس‌جمهوری ضعیف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha