• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94072113969
  • خبرنگار : 71457

با اعلام آمادگی برای همکاری با آژانس‌های امدادرسان؛

لاوروف: تردیدی نداریم که سلاح‌های آمریکا برای مخالفان به دست تروریست‌ها می‌رسد

لاوروف: تردیدی نداریم که سلاح‌های آمریکا برای مخالفان به دست تروریست‌ها می‌رسد

وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سخنانی با بیان این که مسکو به هماهنگی با طرف‌های بین‌المللی پیرامون وضعیت انسانی در مبارزه با تروریسم در سوریه روی باز نشان می‌دهد، عنوان داشت که مسکو آماده گشودن کانال‌های تماس با مخالفان سوری است.

وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سخنانی با بیان این که مسکو به هماهنگی با طرف‌های بین‌المللی پیرامون وضعیت انسانی در مبارزه با تروریسم در سوریه روی باز نشان می‌دهد، عنوان داشت که مسکو آماده گشودن کانال‌های تماس با مخالفان سوری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: آماده هماهنگی با آژانس‌های امدادرسانی سازمان ملل پیرامون وضعیت مناطق درگیر در سوریه به خاطر عملیات نظامی‌مان در سوریه هستیم.

لاوروف گفت: روسیه از آغاز بحران سوریه تمامی طرف‌ها را به اعلام آتش بس‌های انسانی موقت برای رساندن کمک‌ها به آسیب‌دیدگان و کاهش رنج غیرنظامیان ترغیب می‌کرد.

وی گفت: مسکو در این امر تردید ندارد که بخش گسترده‌ای از سلاح‌هایی که واشنگتن برای مخالفان سوری می‌فرستد، به دست تروریست‌ها می‌رسد.

این سخنان وی در واکنش به انداختن حدود 50 تن از مهمات از هواپیماهای آمریکایی در استان حسکه در شمال سوریه برای حمایت از نیروهای کرد که با داعش می‌جنگند، مطرح شد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه ان تی وی گفت: روسیه سوال‌های بسیاری در مورد برنامه‌های جدید آمریکا برای حمایت از مخالفان در سوریه دارد که از جمله آن انداختن مهمات از هوا در مناطق تحت تصرف مخالفان است.

وی با بیان این که قرار گرفتن خودروهای جیپ از نوع تویوتا به دست داعش مساله‌ بسیار خطرناکی به شمار می‌آید، افزود: آمریکا روز گذشته اعلام کرد که دیدگاه خود را برای حمایت از مخالفان تغییر داده و تصمیم گرفته است تا به جای آموزش آنها، برای مخالفان مهمات بیندازد. اما این مهمات به کجا می‌رود. آیا به خودروهای جیپی می‌پیوندند که به دست داعش افتاده است.

لاوروف فاش کرد: شرکای غربی روسیه که مسکو را به این امر سفارش کرده بودند که تماس‌هایی با ارتش آزاد سوریه برقرار کند، در حال حاضر از ائتلاف جدیدی با نام "گروه‌های دموکراتیک سوریه" صحبت می‌کنند. ما در این خصوص نگران هستیم، بویژه این که برخی از گروه‌هایی که به این ائتلاف پیوسته‌اند، سابقه همکاری با داعش را دارند.

وی افزود که کشورش نسبت به ناتوانی آمریکایی‌ها برای یکپارچه کردن طرف‌های سوری ذی ربط برای مبارزه با تروریسم احساس ناامیدی می‌کند.

لاوروف خاطرنشان کرد: مسکو همواره بر استقبال خود از هماهنگی با مخالفان ملی سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند، اما تاکنون نتوانسته‌اند گروه‌هایی را ایجاد کنند که حفظ سوریه یکپارچه و سکولار برایشان مهم باشد تا تمامی طائفه‌ها و نژادی در آن در امنیت زندگی کنند. به همین دلیل مسکو از غربی‌ها می‌خواهد تا در گشودن کانال‌های تماس با مخالفان سوری میانه رو کمک کنند، اما تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی در این خصوص دریافت نکرده است.

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای روآندایی خود در مسکو تصریح کرد، زمانی که طرف روسی با درخواست دولت سوریه موافقت و عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرد، به تمامی طرف‌ها پیشنهاد هماهنگی در تمامی زمینه‌ها از جمله تعیین مناطقی که انجام عملیات نظامی در آنها بنا به دلایل انسانی جایز نیست، مطرح ساخت، اما تاکنون پاسخی را از سوی شرکای غربی دریافت نکرده است.

لاوروف همچنین حمله خمپاره‌ای به سفارت روسیه در دمشق را اقدام تروریستی خواند.

همچنین خبرگزاری ریانووستی نیز به نقل از سرگئی لاوروف گزارش داد، روسیه معتقد است، بخش زیادی از محموله تسلیحاتی آمریکا که برای مخالفان سوری فرستاده شده به دست گروه های تروریستی خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha